خبری از سهمیه بندی و افزایش نرخ سوخت نیست

 

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: تاکنون بحثی راجع به سهمیه بندی و افزایش نرخ سوخت در کشور مطرح نبوده بلکه تنها مورد موضوع احیای کارت سوخت بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  علیرضا احمدی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: مصرف سوخت در قانون توسعه حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت ( بنزین و گازوئیل )برای هرنفر طی سال های ۹۷ و ۹۸ هفت دهم میلیون لیتر در روز پیش بینی شده که متاسفانه این میزان مصرف هم اکنون به رکورد ۱,۲ میلیون لیتر در روز بر نفر رسیده است.

وی همچنین اظهارداشت: عوامل مختلفی به خصوص قاچاق در بحث افزایش میزان مصرف سوخت در جامعه تاثیرگذار است.

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: نوسان شدید نرخ ارز ضمن افزایش فاصله قیمت میان سوخت در ایران با سایر کشورها بر میزان جذابیت و حجم قاچاق در این حوزه نیز افزوده است.

وی در ادامه افزود: تصمیم مسئولان با توجه به این موارد و مسائل بر این شد تا دوباره کارت سوخت احیا شود.

احمدی بیان داشت: بدون شک با استفاده از کارت سوخت به راحتی می توان میزان مصرف روزانه خودروها، میزان مصرف شهرها و مناطق مختلف و حتی میزان مصرف سوخت در فصول مختلف را بصورت دقیق مشخص کرد.

وی تصریح کرد:برنامه ریزی مناسب در بحث سوخت مستلزم داشتن آمار دقیق از میزان مصرف واقعی و همینطور حجم قاچاق در کشور است.

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور اذعان داشت: استفاده از کارت سوخت ضمن ایجاد مانع بر سر راه قاچاق سوخت می تواند آمار و اطلاعات مناسب و دقیقی از وضعیت سوخت مملکت در اختیار تصمیم گیران، برنامه ریزان و سیاست گذاران قرار دهد.

خروج از نسخه موبایل