ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

آپدیت جدید iOS اینترنت LTE آیفون‌ها را دچار مشکل می‌کند

اپل چندی پیش به روزرسانی جدیدی برای سیستم عامل خود یعنی iOS عرضه کرد تا بسیاری از مشکلات موجود در اتصال اینترنت سلولی، پشتیبانی eSIM ها در آیفون XR، آیفون XS و XS مکس را حل کند. اما به نظر می‌رسد برخی از کاربرانی که این به روزرسانی جدید را دریافت کرده‌اند با مشکلات جدیدی رو به رو هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اپل پیش از این برای حل برخی از مشکلات اینترنت سلولی موجود در گوشی کاربرانش در کشور ترکیه، چند روز بعد از عرضه‌ی نسخه‌ی ۱۲.۱.۲ یک آپدیت بی نام منتشر کرده بود. حالا کاربران زیادی در صفحات مجازی مثل توییتر، ردیت و فیسبوک گزارش داده‌اند که بعد از دریافت به روزرسانی ۱۲.۱.۲ با مشکلات مختلفی رو به رو شده‌اند.

این گزارشات از اروپا، آسیا و آمریکای جنوبی به گوش می‌رسد و در آن برخی از کاربران قادر نیستند از اینترنت LTE سیم کارت خود استفاده کنند. در برخی دیگر از گزارشات مشکل فراتر از این‌هاست و با استفاده از آیفون نمی‌توان حتی به برقراری تماس تلفنی و ارسال پیام کوتاه هم اقدام نمود.

همچنین بخوانید

در برخی از وبسایت‌ها از جمله ۹to5Mac راه حل‌هایی برای حل موقت اختلالات پیش آمده پیشنهاد شده است. طبق این راه حل کاربران آیفون باید به تنظیمات گوشی خود رفته و وارد منوی Cellular شوند و در نهایت Wi-Fi Calling را غیر فعال نمایند.

راه حل موقت دیگر به کاربران پیشنهاد می‌کند تا Enable LTE را از Data Only به Voice & Data‌ تغییر دهند تا مشکلات موجود در به روزرسانی را فعلا حل کنند.

همانطور که گفتیم این راه حل‌ها موقت هستند و مشکل اصلی که با به روزرسانی جدید شرکت اپل به وجود آمده همچنان پابرجا خواهد ماند و احتمالا باید منتظر آپدیت جدید شرکت آمریکایی برای iOS باشیم تا مشکلات به طور کامل رفع شوند.

اگر آیفون دارید و هنوز به روزرسانی ۱۲.۱.۲ را دریافت نکرده‌اید بهتر است چند روزی دست نگه دارید تا نسخه‌ی جدیدتر iOS منتشر شود. البته لازم به ذکر است که همه‌ی دریافت کننده‌های به روزرسانی آیفون دچار مشکل نشده‌اند اما گزارش‌ها حاکی از آن است که اختلالات بعد از دریافت به روزرسانی و تنها برای عده‌ای خاص به وقوع پیوسته است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا