تامین مواد غذایی در داخل با کشاورزی مدرن

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تامین مواد غذایی در داخل باید مبتنی بر کشاورزی مدرن و تکنولوژیکی باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  لطف الله رضایی در برنامه «خوشه چین» رادیو اقتصاد افزود: امنیت غذایی کشور امروز به نوعی با امنیت ملی گره خورده است.

وی همچنین اظهارداشت: تولید غذایی کافی در کشور مستلزم بهره گیری از روش های علمی و دستاوردهای تکنولوژیک در بخش کشاورزی است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: توسعه بخش کشاورزی همانند سایر بخش ها با یکسری محدودیت های مواجه است.

وی در ادامه افزود: طی سال های اخیر با کاهش حجم بارندگی و بروز پدیده خشکسالی در سطح کشور منجر به این شده که چاه های زمینی بین یک تا سه متر در دشت ها با افت آب رو به رو شوند.

رضایی بیان داشت: مقدار آبی موجود در کشور به عنوان یک سرمایه ملی باید به بهترین وجه ممکن صیانت و حفاظت شود.

وی گفت: برای تحقق پذیری این مهم قوانین و مقرراتی در راستای کاهش منابع آب های زمینی تدوین، تصویب و در سطح کشور به مرحله اجرا در آمده است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: معنا و مفهوم محدودیت در برداشت آب های زمینی و جلوگیری از اضافه برداشت ها تعطیلی بخش کشاورزی نیست.

وی در ادامه یادآورشد: نکته بسیار حائز اهمیت در این رهگذر اینکه با توجه به پدیده بحران کم آبی و خشکسالی در کشور باید از تمامی تکنیک ها باهدف کاهش مقدار مصرف آب، افزایش محصول در واحد سطح و بالاتر بردن ارزش اقتصادی محصولات به نحو اساسی استفاده کرد.

 

خروج از نسخه موبایل