افت ۸۱ درصدی سود «غگل»

شرکت گلوکوزان در صورت های مالی یکساله سال مالی منتهی به ۳۱شهریور ۱۳۹۷ سود هرسهم را با افت ۸۱ درصدی نسبت به سال گذشته مبلغ ۸۱۲ ریال اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،شرکت گلوکوزان با سرمایه ۲۰۰ میلیارد ریالی در صورت های مالی یکساله سال مالی ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، سود خالص را ۱۶۲ میلیارد و ۳۲۳ میلیون ریال و سود انباشته را ۱۶۷ میلیارد و ۲۵۶ میلیون ریال اعلام کرد.

همچنین در این گزارش سود هرسهم در مقایسه با سال مالی گذشته با افت ۸۱ درصدی مبلغ ۸۱۲ ریال محاسبه شده است.

این شرکت در سال مورد گزارش ۱۳۲ هزار و ۳۹۷ تن محصول را به ارزش ۲ هزار و ۴۳۶ میلیارد و ۱۳۳ میلیون ریال را در داخل کشور فروخته و ۱۲ هزار و ۳۴۴ تن انواع محصول را به ارز ۲۲۳ میلیارد و ۳۴۸ میلیون ریال را صادر کرده است.

«غگل» با توجه به افزایش نرخ خرید مواد اولیه نسبت به سال۹۷، برای سال مالی آینده نرخ فروش محصولات را حدود ۲۶ درصد افزایشی محاسبه کرده و نرخ مواد اولیه را نیز با ۲۹ درصد افزایش نسبت به سال قبل پیش بینی کرد.

این شرکت در فعالیت یکساله، بدهی ارزی خود را ۵ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۸۱۴ یورو محاسبه کرده که نسبت به سال مالی گذشته حدود یک میلیون و ۳۳۰ هزار یورو افزایش یافته است.

از اقدامات مهم «غگل» می توان به پروژه افزایش ظرفیت آسیاب ذرت از ۳۰۰ به ۶۰۰ تن اشاره کرده که در پایان سال مالی مورد گزارش ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی شده است تا پایان سال آینده به اتمام برسد و در تاریخ ۱۶ دی ۱۳۹۸ به بهره برداری برسد. لازم به ذکر است؛ برآورد هزینه این پروژه ۲۰۰ میلیارد یورو بوده که تا پایان سال مالی جاری ۱۵۲ میلیارد و ۶۴۸ میلیون یورو هزینه شده است.

 

منبع
SENA
خروج از نسخه موبایل