تولید ماهانه ۲۰۰ هزار تن گوشت مرغ در ایران

یک فعال در حوزه پرورش مرغ گوشتی گفت: ماهانه ۲۰۰ هزار تن گوشت مرغ در ایران تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، جواد اکبرزادگان در برنامه «ارمغان طبیعت» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه صنعت مرغداری سال ۱۳۴۴ وارد کشور شده است، افزود: قبل از این تاریخ چیزی به عنوان مرغداری صنعتی از هیچ نوع در ایران مرسوم نبود.

وی همچنین اظهارداشت: ظرفیت صنعت مرغداری امروز با تلاش های صورت گرفته به نقطه ای رسیده که ماهانه ۲۰۰ هزار تن گوشت در کشور تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

این فعال در حوزه صنعت طیور گفت: مرغ گوشتی امروز در سن ۴۰ تا ۵۰ روزگی به وزن بالای سه کیلوگرم با کیفیت گوشت بهتر و مطلوب تر تولید میرسد در حالیکه همین مرغ در گذشته ۷۰ تا ۸۰ روزگی به وزن دو کیلوگرم به بازار مصرف عرضه می شد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا سرعت افزایش وزن مرغ تاثیر منفی بر کیفیت گوشت تولیدی ندارد، افزود: هرچه سرعت رشد مرغ بیشتر شود درصد گوشت به استخوان بهتر و همینطور گوشت در سنین پائین تر لطیف تر، کم چرب تر و خوشمزه تر است.

اکبرزادگان اضافه کرد: مرغی که در سنین ۷۰ تا ۸۰ روزگی به وزن دو کیلو گرم می رسید درصد استخوان به لاشه بیش از ۳۰ تا ۳۵ درصد بود و قابلیت خیلی از مصارف مثل جوجه کباب بدون استخوان و غیره را نداشت.

وی در ادامه اظهارداشت: ورود به صنعت پرورش مرغ گوشتی باید همراه با مطالعه، مشاوره، آموزش و تجربه باشد.

این فعال در حوزه صنعت طیور یادآورشد: پرورش مرغ گوشتی از حساسیت بالایی برخوردار است بنابراین ضرورت دارد فعالیت در حوزه مزبور با حجم جوجه ریزی پائین ترین شروع و به تدریج بر ظرفیت تولید افزوده شود.

 

خروج از نسخه موبایل