سود هر سهم «کپارس» و «زکشت» افزایشی بود

نسبت به دوره مشابه سال مالی ۹۶؛

شرکت‌های کاشی پارس و کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت صورت های مالی میان‌دوره‌ ای ۹ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شرکت کاشی پارس کشت با سرمایه ۸۷ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال، در دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۷، مبلغ ۷۱ میلیارد و ۲۲۳ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۸۱۲ ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته معادل ۵۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۷۳ میلیارد و ۵۳۸ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شد.

“کپارس” در دوره ۹ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۶، به صورت حسابرسی شده، سود خالص را مبلغ ۴۴ میلیارد و ۹۸۴ میلیون ریال اعلام کرده و بدین ترتیب مبلغ ۵۱۳ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

افزایش ۲۲ درصدی سود هر سهم “زکشت”

شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت با سرمایه ۲۰۰ میلیارد ریال، در دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۷، مبلغ ۸۴ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۴۲۱ ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته معادل ۲۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت، دلیل این افزایش را افزایش ۳۳ درصدی فروش عنوان کرده است.

با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۱۶۲ میلیارد و ۴۱۶ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شد.

“زکشت” در دوره ۹ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۶، به صورت حسابرسی نشده، سود خالص را مبلغ ۹۶ میلیارد و ۲۵۴ میلیون ریال اعلام کرده و بدین ترتیب مبلغ ۳۴۶ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت دلایل تغییرات واقعی دوره منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۷  (حسابرسی نشده) نسبت به اطلاعیه قبلی را به شرح زیر اعلام کرد:

افزایش ۳۳ درصدی درآمدهای عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال قبل عمدتاً به دلیل افزایش تولید شیر و افزایش نرخ فروش محصولات است.
بهای تمام شده کالای فروش رفته نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش داشته است که ناشی از افزایش بهای مواد مصرفی به دلیل تغییرات نرخ ارز است.
کاهش درآمد سرمایه گذاری ها نسبت به دوره مشابه سال قبل مربوط به فروش سهام سیمان اصفهان به مبلغ ۱۰۷ میلیارد و ۵۲ میلیون ریال و ایجاد درآمد ۸۲۱ میلیارد و ۱۸ میلیون ریالی در دوره مشابه سال قبل است.
علت کاهش ۳۵ درصدی در هزینه های مالی نسبت به دوره مشابه سال قبل به دلیل تسویه تسهیلات قبلی (نرخ ۲۲ درصد) و دریافت تسهیلات مالی جدید با نرخ ۱۸ درصد از بانک ملت است.
علت افزایش سایر درآمدها و و هزینه های غیر عملیاتی (اقلام متفرقه) افزایش نرخ فروش گوشت و در نتیجه افزایش سود فروش دارایی های زیستی مولد است.

 

منبع
SENA
خروج از نسخه موبایل