صنعتصنعت، معدن، تجارت

«ایزوایکو» قطب تعمیر ریگ ‌های حفاری ‌شد

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی وصنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) گفت: با خود باوری و تکیه‌ بر توان نیروی داخلی امروز ایزوایکو به قطب(هاب) تعمیر ریگ ‌های حفاری تبدیل ‌شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی ، حمید رضاییان اصل در دیدار با ناصرشریفی نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تعمیر ریگ‌های حفاری نیازمند دانش تخصصی و بسیار پیچیده ‌ای است که تا پیش ‌از این در اختیار انگلستان و آمریکا بود.
وی با اشاره به شعار امسال «حمایت از کالای ایرانی» بیان داشت: کشور امروز در وضعیت ویژه‌ ای قرارگرفته و می‌ توان با تکیه ‌بر توانمندی ‌های ایزوایکو در زمینه‌ تعمیرات، از خروج میزان زیادی ارز جلوگیری کرد.
مدیرعامل منطقه ویژه‌ اقتصادی کشتی ‌سازی خلیج ‌فارس افزود: متخصصان ایرانی در کشتی سازی توانایی ساخت و تعمیر هرگونه شناوری را دارند، اما همچنان نیاز به اعتماد شرکت های ایرانی به ویژه کشتیرانی و ناوگان نفتی کشور داریم.
رضاییان اصل ادامه داد: با باور داشتن به توانایی ‌ها و توانمندی های داخلی خود می‌ توانیم ناممکن ‌ها را ممکن کنیم.
وی افزود: تصویب یک قانون برای استفاده از توان مجموعه ‌های داخلی از سوی مجلس نیز می تواند کارفرماها را ملزم سازد که سفارش های ساخت و تعمیرات را به مجموعه‌ های توانمندی چون ایزوایکو بسپارند تا فرصت های شغلی پایدار برای جوانان متخصص این استان نیز فراهم شود.
به گفته رضاییان اصل، مجتمع کشتی سازی وصنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) هم اکنون با یکهزار و ۱۰۰ هکتار زیربنا و بهره‌ گیری از ۵هزار و۲۰۰ نیرو یکی از بزرگ ‌ترین زیرساخت ‌های دریایی کشور است.
نماینده مردم غرب هرمزگان نیز گفت: با تمام وجود خود به ‌عنوان یک هرمزگانی تلاش خواهم کرد تا موانعی که در برابر این مجتمع صنعتی وجود دارد برطرف شود.
ناصر شریفی افزود: افتخار می‌ کنم مجموعه ‌ای که سال ‌ها پیش با نام کشتی نسازی معروف بود اما امروز به چنان توانمندی رسیده که در ساخت و تعمیرات انواع شناورها خودکفا و به معنای واقعی کلمه کشتی ‌سازی است.
وی با اشاره به نقش نخبگان در توانمند سازی صنعت داخلی ابراز داشت: با ارتباط صنعت و دانشگاه و همچنین استفاده از نخبگان می توانیم اتفاق ‌های خوبی را در این مجتمع شاهد باشیم.
مجتمع صنعتی کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) بزرگ ‌ترین مجتمع صنایع دریایی کشور و در ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس واقع‌شده است.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا