امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تولید ۸۵ درصدی سموم کشاورزی در داخل

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نبات کشور گفت: بطورکلی از مجموع سموم مورد مصرف در بخش کشاورزی بالای ۸۵ درصد بوسیله فرمولاتورها و تولید کنندگان داخلی تولید و ۱۵ درصد بقیه از سایر کشورها وارد می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علیمراد سرافرازی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد ضمن پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا کشاورزان از کیفیت سموم مورد عرضه رضایت دارند، افزود: سمومی که در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد به چند عامل از جمله کیفیت و همینطور نحوه صحیح مصرف این نهاده بستگی دارد.

وی همچنین اظهارداشت: اثرگذاری مناسب سموم جهت کنترل آفات و بیماری ها در باغات و مزارع بستگی به این دارد که بصورت صحیح یعنی در زمان و میزان مناسب استفاده شود.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نبات کشور گفت: اگر سموم به هنگام و مقدار مناسب در مزارع کشاورزی استفاده شود ضمن اثر گذاری بهتر می تواند رضایت کشاورزان را نیز به دنبال داشته باشد.

وی در ادامه افزود: هم اکنون میزان مصرف سموم در کشور بطور متوسط ۲۸ تا ۳۰ هزار تن در سال است.

سرافرازی تصریح کرد: تاکنون ۲۴ هزار و ۸۰۰ تن سم از گروه های مختلف اعم از حشره کش، قارچ کش، علف کش و غیره به کشوروارد و بقیه سموم مورد نیاز نیز در حال تامین است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: هیچ مشکل خاصی برای تامین سموم کشاورزی در سال زراعی جدید در کشور وجود ندارد.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نبات کشور گفت: آفت کش های شیمیایی در گروه یک کالایی قرار دارند یعنی مشمول ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی هستند.

وی در ادامه یادآورشد: مشکل خاصی در حال حاضر بابت ثبت سفارش جهت واردات سموم کشاورزی به کشور وجود ندارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا