افت درآمد شرکت پتروشیمی زاگرس با نماد «زاگرس» در دی ماه

 

شرکت پتروشیمی زاگرس در دی ماه امسال با افت ارزش فروش در مقایسه با آذر۱۳۹۷ مواجه شد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل ازسنا، شرکت پتروشیمی زاگرس در فعالیت یک ماهه منتهی به ۳۰دی۱۳۹۷، با افت ۲ هزار و ۶۶۸ میلیارد و ۹۲۴ میلیون ریالی فروش نسبت به فعالیت یک ماهه آذر مواجه شد و از فروش ۷ هزار و ۵۷۴ میلیاد ریالی به ۴ هزار و ۹۰۵ میلیارد و ۹۳۸ میلیون ریال رسید.

این شرکت در دی ماه ۲۹۴ هزار و ۲۰۱ تن متانول و ۵۹۸ هزار و ۹۰۶ تن بخار به فروش رسانده است. نرخ فروش هر تن متانول را ۲۰ میلیون و ۷۵۵ هزار و ۹۱ ریال و نرخ فروش هر تن بخار را ۴۴۱ هزار و ۵۵۸ ریال بوده است.

«زاگرس» اعلام کرد  اصلاحات انجام شده مربوط به صدور صورتحساب قطعی وتسویه با مشتریان است. همچنین میانگین نرخ تبدیل ارز جهت فروش صادراتی در دی ماه حدود ۷۹ هزار و ۴۱۰ ریال محاسبه شده است، همچنین میانگین نرخ تبدیل ارز جهت فروش صادراتی در ۱۰ ماهه اول سال حدود ۷۲ هزار و ۶۷ ریال بوده است.

این موضوع در حالی مطرح می شود که میانگین نرخ تبدیل ارز جهت فروش صادراتی در آذر امسال حدود ۷۸ هزار و ۷۰۰ ریال و میانگین نرخ تبدیل ارز جهت فروش صادراتی در ۹ ماهه اول سال حدود ۷۱ هزار و ۴۵۸ ریال اعلام شده است.

از سوی دیگر «زاگرس» پیش بینی کرده بود که نرخ فروش متانول برای فروش داخلی توسط بورس انرژی و متانول صادراتی بر مبنای نرخ های جهانی قیمت گذاری می شود و نرخ فروش صادراتی برای سه  ماهه دوم منتهی به ١٣٩٧ معادل ۲۸۰ دلار در نظر گرفته شده است.

همچنین نرخ گاز خوراک بر مبنی نرخ های اعلامی مراجع ذی صلاح در ۶ ماھه اول سال بوده که مبنای محاسبه نرخ تسعیر آن ٣٨ هزار ریال است و نحوی تعیین نرخ تسعیر ارز گاز خوراک برای ۶ ماهه دوم ١٣٩٧ طبق مصوبه هیات وزیران بر مبنای نرخ تسعیر ارز در هر ماه برابر با متوسط نرخ معاملاتی در سامانه نیما خواهد بود.

«زاگرس» پیش بینی گاز اکسیژن بر مبنای نرخ های سال ٩۶ و با نرخ تبدیل ۴٢ هزار ریال انجام گرفته است.

طبق رأی صادره از سوی شورای رقابت در خصوص شکایت به عمل آمده از شرکت پتروشیمی مبین، کالاھا و خدمات شرکت پتروشیمی مبین جنبه انحصاری داشته و تعیین نرخ خدمات مشمول تدوین دستورالعمل قیمت گذاری کالا و خدمات انحصاری خواهد بود.

 

خروج از نسخه موبایل