۵۰ درصد خانواده های ایرانی ماشین ندارند

یک کارشناس حوزه اقتصاد انرژی گفت: هم اکنون ۵۰ درصد خانواده های ایرانی فاقد هر گونه وسیله نقلیه هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سید حمیدرضا قریشی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این افراد کمترین بهره را از یارانه سوخت می برند.

وی همچنین ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر افراد ثروتمند و مرفه در جامعه بیشترین بنزین را مصرف می کنند، اظهارداشت: بنزین ارزان قیمت امروز در اختیار کسانی قرار می گیرد که کمتر از همه نیاز به حمایت دارند.

این کارشناس حوزه اقتصاد انرژی گفت: اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه و کسانی که هیچ نوع وسیله نقلیه ای ندارند در عمل از یارانه سوخت دولت محروم هستند.

وی همچنین در خصوص پیشنهاد طرح مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه «اختصاص سهمیه روزانه یک لیتر بنزین به هر ایرانی» افزود: معنا و مفهوم این حرف اینکه به اندازه یک لیتر بنزین یارانه ای در روز به هر ایرانی تعلق گیرد یعنی ۳۰ لیتر بنزین در ماه برای هر نفر نه خودرو!.

قریشی بیان داشت: اگر این طرح اجرا شود یک خانواده چهار نفر هر ماه ۱۲۰ لیتر بنزین ارزان قیمت سهمیه خواهند داشت.

وی در گفتگو با رادیو اقتصاد گفت: مازاد بر این مصرف می تواند با قیمت های نرخ دوم تعیین شود.

این کارشناس اقتصاد انرژی افزود: جدا از این طرح دیگری به نام «اختصاص سهمیه بنزین به خودرو» در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه اختصاص سهمیه بنزین به فرد به جای خودرو عادلانه تر است، اظهارداشت: اصلی‌ترین دلیل توزیع یارانه بنزین به هر فرد موضوع عدالت است.

قریشی یادآورشد: بدون شک با اختصاص سهمیه بنزین به هر فرد بخشی از مشکلات اقشار ضعیف و متوسط جامعه برطرف خواهد شد.

 

خروج از نسخه موبایل