ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اندروید هم به فیس آی‌دی مجهز می‌شود

گفته می‌شود سیستم تشخیص چهره هوشمند به گوشی‌های اندرویدی نیز اضافه خواهد شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، آیفون ۱۰ (ایکس) که به‌عنوان نخستین گوشی هوشمند مجهز به سیستم احراز هویت و تشخیص چهره هوشمند در جهان شناخته می‌شود، حالا به نظر می‌رسد که این فناوری از گوشی‌های آیفون به گوشی‌های مجهز به سیستم عامل اندروید نیز منتقل خواهد شد.

گوگل به‌عنوان شرکت توسعه دهنده سیستم عامل اندروید اعلام کرده که قصد دارد فناوری و سیستم تشخیص چهره هوشمند و احراز هویت هوشمند موسوم به فیس آی‌دی را به قابلیت و امکانات سیستم عامل اندروید اضافه کند تا در تمامی گوشی‌های جدید اندرویدی نیز امکان دسترسی و بهره‌مندی کاربران از آن وجود داشته باشد.

همچنین بخوانید

این فناوری هوشمند به کاربران این اجازه را می‌دهد تا آنها بدون نیاز به تایپ گذرواژه در گوشی خود برای باز کردن قفل و رمز آن، تنها با گرفتن گوشی جلوی چهره و صورت خود قفل دستگاه خود را باز کنند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در وب سایت اندروید پلیس، هنوز معلوم و مشخص نشده است که نسخه بعدی سیستم عامل اندروید دقیقاً چه زمانی در دسترس کاربران و علاقمندان قرار می‌گیرد اما گفته می‌شود که احتمالاً در اواخر تابستان سال جاری میلادی معرفی و سپس عرضه خواهد شد.

این نسخه جدید از سیستم عامل اندروید خدمات و قابلیت‌های جدید و منحصربفرد دیگری نیز دارد که می‌تواند تجربه لذت بخش و خوبی را برای کاربران گوشی‌های اندرویدی به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا