انرژی

بهره‌مندی ۷۵ درصد روستانشینان از آب شرب سالم

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی، ۱۰ درصد مردم روستاها از آب شرب سالم استفاده می‌کردند، اما اکنون ۷۵ درصد روستانشینان از آب شرب سالم بهره‌مند هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محسن بختیار شامگاه (سه‌شنبه) در مراسم کلنگ زنی عملیات اجرایی مجتمع آب‌رسانی ۱۲ روستای گلپایگان و عملیات اجرایی پروژه آب‌رسانی به روستاهای وانشان و امیریه، اظهار کرد: در پروژه آب‌رسانی گلپایگان ۴۲ روستا و خوانسار ۲۲ روستا را تحت پوشش قرار خواهد داد و منابع این دو پروژه از طریق اعتبارات ملی و صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو در رابطه با برق رسانی‌های انجام شده گفت: در سال ۱۳۵۷ ظرفیت نیروگاه‌های ایران ۷ مگاوات بود، اما هم‌اکنون به ۸۰ مگاوات رسیده است و اکنون تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار از نعمت برق برخوردار هستند.

همچنین بخوانید

همچنین مدیرعامل شرکت آبفار استان اصفهان، اظهار کرد: در ایام الله دهه فجر در کل استان، ۳۳ پروژه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که بالغ بر ۶۷ هزار نفر و ۸۵ روستا از این پروژه‌ها بهره‌مند خواهند شد.

محمدحسن قرائتی گفت: برای این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال هزینه می‌شود؛ هم‌چنین در این ایام ۱۲ پروژه آب‌رسانی کلنگ‌زنی می‌شود که دو پروژه در شهرستان گلپایگان است و جمعیتی حدود ۱۷ هزار نفر از آن بهره‌مند خواهند شد. تلاش ما بر این است که اکثر این پروژه‌ها قبل از تابستان سال آینده در مدار بهره‌برداری قرار بگیرد.

 

 

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا