پیش بینی حجم ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی بازار آی سی تی در برنامه ششم

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات گفت: پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه حجم بازار آی سی تی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان باشد و هدف این است سهم استان کرمان با توجه به مزیت هایی که در این بخش دارد، در این سبد اقتصادی پررنگ باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مرتضی براری، امروز ۲۴ فروردین ماه در نشست مشترک کارگروه اشتغال و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با حضور وزرای ارتباطات و کار اظهار کرد: آی سی تی می تواند یک سبد درآمدی جدید برای استان باشد زیرا این بازار به شدت در حال رشد است.

وی افزود: پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه حجم بازار آی سی تی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان باشد و هدف این است سهم استان کرمان با توجه به مزیت هایی که در این بخش دارد، در این سبد اقتصادی پررنگ باشد. استان کرمان در حوزه دانشگاهی بسیار غنی است که مهم ترین سرمایه و مزیت استان برای بخش ماست و بخش دیگر حوزه زیرساخت است.

وی بیان کرد: استان در ابتدای دولت از لحاظ زیرساختی بسیار مشکل و رتبه ۲۲ کشور را داشت که این رتبه سال قبل به ۲۱ رسیده و امیدواریم تا چند ماه آینده با سرمایه گذاری، به کمتر از ۱۵ برسد.

معاون وزیر ارتباطات گفت: طی شش ماه گذشته در زیرساخت های استان بیش از یک هزار و ۱۹۴ سایت ۳G و ۴G نصب کرده ایم و طی ماه های آینده یک هزار و ۲۲۰ سایت دیگر را توسعه می دهیم.

وی افزود: مجمع نمایندگان استان کرمان منسجم است و به جد بحث پوشش ارتباطی استان را پیگیری می کنند و تلاش می کنیم برای رفع این مشکلات مصوبات خوبی داشته باشیم.
انتهای پیام

منبع:ایسنا
خروج از نسخه موبایل