صادرات متضمن توسعه فعالیت های اقتصادی

یک کارشناس و مشاور استراتژی کسب و کار گفت: توسعه صادرات متضمن شکوفایی، رشد و پیشرفت فعالیت های اقتصادی در هر کشوری است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمدحسن علیپورفلاح پسند در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: خوشبختانه طی یکساله اخیر اتفاق خوبی که در کشورافتاد این بود که خیلی ها به فکر این افتادن که نگاهی به بازارهای بین المللی و منطقه ای داشته باشند.

وی همچنین اظهارداشت: این اتفاق مبارک موجب ایجاد جنب و جوش بسیار ویژه ای در صنایع مختلف کشور شده است.

این کارشناس و مشاور استراتژی کسب و کارگفت: مدیران صنایع به خوبی واقفند که اگر بخواهند توسعه بلند مدت سازمان و بنگاه اقتصادی خود را تضمین کنند نباید به نیازمندی های داخلی قانع باشند بلکه باید یک نگاهی به بازارهای جهانی بیندازند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه خطای اساسی که خیلی از مدیران صنایع انجام می دهند اینکه فکر می کنند صادرات یک فعالیتی در کنار سایر فعالیت ها به سازمان اضافه می شود در صورتیکه این چنین نیست.

علیپور فلاح پسند اظهارداشت: صادرات یک نوع سبک زندگی که بطور اساسی ماهیت یک کسب و کار را عوض می کند.

وی گفت: اگر سبک زندگی یک کسب و کار از آغاز و همینطور در مسیر فرآیند توسعه و رشد مبتنی بر یکسری مفروضات خیلی روشن و عقلانی نباشد امکان اینکه بطور ناگهانی چیزی مثل صادرات را در دل خودجای دهد بدون شک ندارد.

این کارشناس و مشاور استراتژی کسب و کار افزود: خیلی ها فکر می کنند صادرات مثل زیاد کردن متراژ یک ساختمان است در صورتیکه این گونه نیست.

وی به رادیو اقتصاد یادآورشد: بطورکلی صادرات یک فلسفه زیست و زندگی که از آغاز تا دوره های توسعه و بلوغ باید در یک سازمان بصورت دیفالت ایجاد شود.

 

خروج از نسخه موبایل