بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

مجمع عمومی عادی سالانه توسن‌تکنو برگزار شد

 

مجمع عمومی عادی سالانه توسن‌تکنو برای دوره مالی منتهی به ۳۰ آذرماه ۱۳۹۷ با حضور صاحبان سهام در محل دفتر مرکزی این شرکت برگزار شد و طی این جلسه، گزارش‌های مالی سالانه و خلاصه عملکرد هیات مدیره به سهامداران این شرکت ارائه شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی توسن‌تکنو، در این جلسه، دکتر محمد مظاهری مدیرعامل شرکت به‌عنوان نماینده هیات‌ مدیره، گزارشی از عملکرد این شرکت در سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۳۹۷ ارائه داد.

مظاهری با بیان این که سال گذشته سالی پرچالش و پیچیده از نظر محیط کسب‌وکار و اقتصاد کلان بوده است، گفت: «بحران ارزی و شروع مجدد تحریم‌های بین‌المللی سرمنشاء بروز چالش‌های مهمی برای شرکت‌های مختلف در کشور شد. به یاری خدا و به سبب تصمیم‌های کلیدی که در سال‌های گذشته اخذ کرده بودیم، توانستیم این سال را با نتایج درخشان و قابل‌توجه به اتمام برسانیم.»

مدیرعامل توسن‌تکنو افزود: «از دو سال پیش بر اساس پیش‌بینی‌ای که از آینده بازار داشتیم به سمت راه‌اندازی کارخانه و خط تولید دستگاه‌های بانکی و پرداخت حرکت کردیم. در اولین مرحله با مذاکره منسجم و حرفه‌ای توانستیم اعتماد و همراهی شرکای تجاری را جلب کرده و شراکتی پایدار را برای تولید تحت لیسانس ایجاد کنیم. به دنبال آن زنجیره‌ای به‌هم‌پیوسته از عملیات در حوزه‌های مختلف بازرگانی، ساخت و تجهیز خط تولید، شناسایی و انتخاب پیمانکار داخلی و تجهیز نیروی انسانی را به شکلی منظم و منسجم مدیریت کردیم تا در نهایت موفق شدیم در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷، خط تولید دستگاه‌های POS و ATMR را در فضایی ۸۰۰۰ متری در شهرک صنعتی کاسپین راه‌اندازی کنیم.»

او با اشاره به ظرفیت تولید شرکت اضافه کرد: «راه‌اندازی خط تولید از یک سو و اخذ گواهی عمق ساخت داخل ۵۸ درصد برای ATMR و ۳۴ درصد برای کارت‌خوان از سوی دیگر، باعث شد بتوانیم شرایط بحران ارزی و تحریم‌ها را برای خودمان تبدیل به فرصت کنیم.»

مظاهری همچنین عملیاتی شدن دو پروژه بزرگ در دو بانک استراتژیک کشور یعنی بانک ملی ایران و بانک رفاه کارگران را سنگ‌بنای فعالیت‌های آتی شرکت دانست و به دیگر دستاورد شرکت در حوزه پرداخت اشاره کرد و افزود: «راه‌اندازی بیش از ۱۰۰۰۰ پایانه فروش متصل به سوییچ در بازار خرد نشان‌دهنده عزم جدی فینتک شاپ در کسب‌وکار فروشگاهی است.»

او در ادامه به حوزه سرویس اشاره کرد و گفت: «با هوشمندی و تصمیم‌گیری به‌موقع توانستیم از فرصت‌های موجود در بازار به‌خوبی استفاده کرده و با تجهیز قطعه درست و مناسب ظرفیت پشتیبانی دستگاه‌های برند هیوسانگ را در شرکت ایجاد کنیم. هم‌اکنون با افتخار قادریم ۱+۵ برند اصلی موجود در صنعت بانکی و پرداخت ایران را پشتیبانی کنیم.»

مدیرعامل توسن‌تکنو سپس از عزم جدی این شرکت برای ورود به حوزه فینتک‌ها گفت و افزود: «مانی‌تک، عنوان برند جدیدی است که امسال برای ورود به حوزه ماشین‌های بانکی مستقل ایجاد کردیم. این کسب‌وکار نمود دیگری از رویکرد شرکت برای ورود به حوزه فین‌تک‌ها است. با سرمایه‌گذاری‌ای که انجام شده است، تلاش خواهیم کرد که از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود برای توسعه و رشد مانی‌تک، شبکه من و مستقل ماشین‌های بانکی، بهترین استفاده را ببریم.»

مظاهری در ادامه این گزارش به تقویت قابلیت‌های درونی شرکت اشاره کرد و افزود: «با توجه به گذشت ۷ سال از تأسیس شرکت، امسال بار دیگر سند چشم‌انداز شرکت، شامل چشم‌انداز، مأموریت و ارزش‌های بنیادین بازتعریف شد. همچنین در جهت شفاف‌سازی و استانداردکردن فعالیت‌ها در شرکت، پروژه‌های تدوین فرآیندها و طراحی نظام مدیریت پروژه را تعریف و اجرا کردیم. علاوه‌براین، برای توسعه قابلیت‌های سیستم‌های اطلاعاتی یکپارچه در مدیریت عملیات در شرکت، از تجربه‌های جهانی استفاده کرده و راهکاری جامع و جهانی برای خود انتخاب کردیم.»

او اضافه کرد: «توسعه سرمایه‌های انسانی شرکت در سطوح و لایه‌های مختلف، یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمرکز شرکت بود. نیازسنجی و اجرای بیش از ۲۱۰۰۰ نفرساعت آموزش، یکی از مهم‌ترین اقدامات شرکت در این حوزه بود.»

مدیرعامل توسن‌تکنو همچنین درباره ایفای نقش مسؤولیت اجتماعی شرکت نیز گفت: «توجه به مسؤولیت‌های اجتماعی موضوعی است که همواره مورد تأکید و توجه هیأت‌مدیره شرکت بوده است. در سالی که گذشت، برای همدردی با مردمان زلزله‌زده کرمانشاه، کمک‌های نقدی و غیرنقدی از جنس تأمین کالاهای ضروری از سوی شرکت انجام شد.»

دکتر محمد مظاهری در پایان گزارش خود به‌عنوان نماینده هیأت‌ مدیره، با بیان برنامه‌های آتی این شرکت ابراز داشت: «ما در توسن‌تکنو هستیم تا فناوری‌های نوین را برای توسعه جامعه دیجیتال کاربردی کنیم و می‌خواهیم که شرکتی پیشرو در شکل‌گیری تجربه خوشایند مردم از جامعه دیجیتال باشیم. خانواده توسن‌تکنو یک جمع قابل اعتماد، جویای تغییر و بهبود است که با تیزبینی و هوشمندی تلاش می‌کند کار دقیق و کامل را به‌موقع به نتیجه برساند. در همین مسیر قصد داریم در سال آتی با افزایش سرمایه شرکت، توان و ظرفیت شرکت را برای انجام پروژه‌های بزرگ‌تر و فتح قله‌های مرتفع‌تر افزایش دهیم.»

سهامداران توسن‌تکنو پس از استماع گزارش هیأت‌ مدیره و با بررسی صورت‌های مالی شرکت و تصویب آن‌ها از عملکرد یک‌ساله هیأت‌ مدیره اعلام رضایت کردند. ایشان فعالیت‌های شرکت طی سال مالی اخیر را مورد تمجید قرار دادند و برای هیأت مدیره شرکت در سال پیش‌رو آرزوی موفقیت کردند.

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا