۴۳ریال؛ سود تلفیقی کارخانه های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان «قثابت»

کارخانه های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان در اطلاعات و صورت های مالی تلفیقی ۱۲ماهه، سود هرسهم را ۴۳ریال اعلام کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا، کارخانه های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان در اطلاعات و صورت های مالی تلفیقی ۱۲ماهه منتهی به ۳۱تیر۱۳۹۷، سود هرسهم را ۴۳ریال اعلام کرد.

این شرکت در گزارش تلفیقی خود سود عملیاتی را ۴۸میلیارد ریال و سود خالص را ۲۲میلیارد ریال منتشر کرده است.

در گزارش شرکت اصلی سود هرسهم ۹۱ریال محقق شده است. سود خالص «قثابت» نیز ۴۶میلیارد ریال، سود عملیاتی ۵۱میلیارد ریال و زیان انباشته ۱۵۷میلیارد ریال رقم خورده است.

این شرکت اعلام کرده است؛ با توجه به اینکه در صنعت قند تولید تمام کارخانجات در مدت زمان محدود و به طور همزمان (دوره ۴ماهه ) انجام می پذیرد. عمدتا میزان عرضه از تقاضا بیشتر است و فروش محصول با افت قیمت مواجه می شود که پس از اتمام فصل تولید و افزایش تقاضا (با توجه به ماه های پایانی سال) تعادل در بازار عرضه و تقاضا برقرار و نرخ فروش در حد قیمت مصوب تثبیت می شود. بنابراین در سال آتی پیش بینی می شود امکان فروش عمده محصول به قیمت مصوب دولتی وجود داشته باشد.

بهای مواد اولیه قسمت عمده ای از بهای تمام شده محصولات تولیدی کارخانجات قند را تشکیل داده که رقم آن نسبت به سال گذشته برای چغندر عیار ۱۶ به میزان ۹.۷درصد افزایش داشته است. در ارتباط با دستمزد و سربار افزایش نرخ حداقل به میزان ۲۰درصد متصور است.

از سوی دیگر برآورد «قثابت» هزینه های عمومی اداری تشکیلاتی مشابه سال قبل و با در نظر گرفتن نرخ تورم مورد انتظار است و در مورد خالص سایر درآمدها و هزینه های عملیاتی با توجه به رفع آلایندگی در حال حاضر شرکت از پرداخت عوارض آلایندگی معاف است.

 

خروج از نسخه موبایل