بورسبورس اوراق

«حفاری» ناکام در تمدید یک قرارداد/ «فلوله»موفق به فروش دارایی نشد

در نخستین روز هفته پیام‌های ناظران بورس و فرابورس جمعا ۹ نماد را متوقف و ۹ نماد دیگر را نیز بازگشایی کردند، ضمن اینکه در این روز نماد «قثابت» نیز به دلیل عدم رعایت الزامات دستورالعمل پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران تعلیق شد.

 

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شاخص بورس تهران در نخستین روز هفته، ضمن ثبت عقبگرد ۹۲۵ واحدی، کانال ۱۶۵ هزار واحد را از دست داد و به سطح ۱۶۴ هزار و ۳۷۰ واحد رسید. نمادهای «فولاد»، «کگل» و «فملی» بیشترین تاثیر را بر عملکرد امروز شاخص داشتند. طی این روز پیام‌های ناظران بورس و فرابورس جمعا ۹ نماد را متوقف و ۹ نماد دیگر را نیز بازگشایی کرد، ضمن اینکه در این روز نماد «قثابت» نیز به دلیل عدم رعایت الزامات دستورالعمل پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران تعلیق شد. در این روز «غویتا خبر از تهاتر یک دارایی با صندوق بازنشستگی صدا و سیما داد و «حریل» شفاف سازی پیشین خود در خصوص واگن‌های خریداری شده به صورت اجاره به شرت تملیک را اصلاح کرد. «حفاری» در خصوص عدم تمدید قرار داد خود با شرکت نفت فلات قاره ایران، شفاف سازی کرد و «فلوله» از ناکامی خود در فروش یک دارایی به ارائه اطلاعات پرداخت.

«حریل» اصلاح کرد: نماد معاملاتی شرکت ریل پرداز سیر (حریل) به دلیل اصلاح اطلاعات افشا شده، متوقف شد. اصلاحات انجام شده مربوط به برنامه خرید واگن های لبه بلند تولید داخلی و هزینه های مالی اوراق اجاره بود است. طی این شفاف سازی «حریل» اعلام کرد که خرید واگن باری لبه بلند ۶۸ تنی و توسعه ناوگان شرکت انجام شده و طبق جدول برنامه زمانبندی تعداد۲۳۰دستگاه واگن باری از تولیدکنندگان داخلی در سال ۱۳۹۸ خریداری خواهد شد. همچنین هزینه های مالی از نیمه دوم اسفند ۱۳۹۷ محاسبه و پرداخت خواهد شد. مقرر شده تا مبلغ خرید این واگن ها که به صورت اجاره به شرط تملیک در اختیار شرکت ریل پرداز سیر قرار گرفته‌اند، ظرف پنج سال و به صورت سه ماه یکبار باز پرداخت شود.

«فلوله» ناکام در فروش دارایی: نماد معاملاتی شرکت لوله‌وماشین‌سازی‌ایران‌ (فلوله) با توجه به افشای اطلاعات در خصوص برگزارس مزایده فروش دارایی، متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است  که مزایده فروش قسمتی از سهام شرکت نواوران سبز احیاء به دلیل عدم دریافت پیشنهاد، بدون نتیجه پایان یافت.

«حفاری» و پایان یک قرار داد: نماد معاملاتی شرکت حفاری شمال (حفاری) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص اتمام قرار داد با شرکت نفت فلات قاره ایران، متوقف شد. بنابر آنچه که شرکت اعلام کرده، مذاکرات تمدید قرار داد میان طرفین، به سر انجام نرسیده است.

«گوهران» سهم می‌فروشد: نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید (گوهران) در نظر دارد تا در تاریخ ۱۸ اسفند سال جاری تعداد ۱۶۰ میلیون سهم از سهام شرکت کارت اعتباری ایران کیش را با شرایط واگذاری یکجا و نقد و یا نقد و شرایطیعرضه کند. گفتنی است سهام عرضه شده به صورت عمده غیر مدیریتی خواهد بود.

«غویتا» متوقف شد: نماد معاملاتی (غویتا) متعلق به شرکت ویتانا به دلیل لزوم شفاف سازی در مورد تهاتر یک دارایی با صندوق بازنشستگی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، متوقف شد. تهاتر بدهی شرکت ویتانا با صندوق بازنشستگی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بابت قرار داد مشارکت تبلیغات تلویزیونی و رادیویی در تاریخ ۱۶ بهمن ماه ۹۵ است. با توجه به اینکه ملک و زمین فوق فاقد کاربری تولیدی برای شرکت ویتانا بوده لذا در روند فعالیت تولیدی شرکت تاثیری نخواهد داشت. گفتنی است، این دارایی که به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان با صندوق یاد شده تهاتر شده است، در دفاتر شرکت ۴ میلیارد تومان ارزش دارد.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا