تجارتصنعت، معدن، تجارتصوت

تسریع در انجام تشریفات گمرکی کالا

 

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: انجام تشریفات گمرکی کالا با ابلاغ بخشنامه جدیدمعاون فنی و امور گمرکی این سازمان به گمرکات کشور تسهیل و تسریع می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سعید احمدخانی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: این بخشنامه با توجه به شرایط ویژه اقتصادی فعلی و مسائل مرتبط با تحریم به بهبود فرآیندهای گمرکی و همچنین اتخاذ تدابیر ویژه برای مقابله با تحریم ها و همینطور ترخیص سریعتر کالاها منجمله مواد اولیه واحدهای تولیدی بسیار راهگشا خواهد بود.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: مسائل و مواردی که گاهی مواقع در گمرکات به دلیل اختلاف ارزش اظهاری بین صاحبان کالا و گمرکات اجرایی پیش می آمد بخشنامه مزبور این اختیار را به گمرکات اجرایی می دهد مسائل و مشکلات صاحبان کالا و واحدهای تولیدی را با توجه به تفویض اختیار صورت گرفته از سوی ستاد مرکزی گمرک و تشکیل کمیته های مشورتی در همان گمرکات حل و فصل و دیگر نیازی به مراجع به ستاد در تهران نخواهد بود.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: این بخشنامه به تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی، بهبود فضای کسب و کار و مقابله ویژه با شرایط تحریمی بسیار کمک خواهد کرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا