سهام کوچک در کانون توجه

در معاملات امروز بازار سهام، عرضه هااز سمت نمادهای بزرگ به نمادهای کوچک تسری پیدا کرد همین موضوع باعث شد تا شاخص هم وزن نیز در مسیر نزول قرار بگیرد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،بورس تهران امروز در حالی به فعالیت روزانه خود پایان داد که شاخص کل با ریزش هزارو ۶۴۵ واحدی مواجه و به کانال ۱۶۲ هزار واحد وارد شد. شاخص هم وزن نیز ۸۲ واحد افت داشت و کماکان در کانال ۳۰ هزار واحدی پایدار ماند.

در معاملات امروز بورس تهران ارزش معاملات به بیش از ۷۷۸ میلیارد تومان بالغ شد و حجم معاملات از مرز ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون سهم عبور کرد.

“فملی” امروز بیشترین تاثیر را بر افت شاخص کل به جای گذاشت. فشار فروش از سوی حقیقی ها در نماد شرکت ملی صنایع مس ایران مشهود بود، بطوریکه بیش از ۹۲ درصد از سهم فروش به این گروه از بازیگران اختصاص داشت.  در ادامه دیگر نمادهای موثر بر شاخص “وامید”، “کگل”، “کچاد”و “شبندر” بودند که با افت خود منجر به ریزش بیشتر شاخص کل شدند.

حقوقی ها بعد از یک روز توقف، بار دیگر مالکان اصلی زمین معاملات بورس بودند. خالص تغییر مالکیت روزانه ۳۰ میلیارد تومان و از سوی حقیقی به حقوقی ثبت شد. حقیقی ها امروز بیشترین خرید را در صنعت قندوشکر داشتند و بعد از آن بیشترین تقاضا را در گروه خودرویی به ثبت رساندند. “وتجارت” امروز پرتقاضا ترین نماد حقیقی ها بود و بعد از آن این گروه از “قنیشا” خرید قابل توجه ای داشتند. در آن سمت حقوقی ها در دو گروه بانک و فلزات اساسی حمایت بیشتری داشتند. این گروه نیز در نمادهای “وبملت” و “فملی” تقاضای بیشتری داشتند.

بانک ها همچنان برترین صنعت بورس تهران هستند، بطوریکه ارزش معاملات این گروه به بیش از ۶۱ میلیارد تومان بالغ شد. خودرو در رده دوم گرفت. ارزش معاملات این گروه نیز حدود ۳۵ میلیارد تومان ثبت شد.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کربن ایران، گلتاش، بیسکوئیت گرجی، سرمایه‌گذاری ساختمانی اعتمادگستر، سرمایه‌گذاری رنا، ایران ارقام، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های آبسال، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، شیر پاستوریزه پگاه گلستان، داده‌گستر عصر نوین، پاکسان، قند نیشابور، سیمان خزر، شهد، داروسازی دکتر عبیدی، تامین ماسه ریخته‌گری، گروه مپنا و پرداخت الکترونیک سامان کشی متوقف شدند.

 

منبع
SENA
خروج از نسخه موبایل