افزایش توان تولید داخلی در شرایط تحریمی

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: مطابق سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی نگاه به درون و افزایش توان تولیدبنگاه های داخلی در شرایط سخت تحریمی یک موضوع بسیار مهمی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  حسین سلاح ورزی در برنامه « روی خط بازار» رادیو اقتصاد در خصوص ابلاغ دستورالعمل اجرایی تفاهم نامه مورد انعقاد بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه در زمینه برنامه‌ریزی تولید و اشتغال به استانداران سراسر کشور افزود: بحث تامین مالی برای بنگاه ها در قالب همین تفاهم نامه یک حرکت مثبت تلقی می شود.

وی همچنین اظهارداشت: بیش از دو هزار طرح نیمه تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در کشور وجود دارد که میزان قابل توجهی سرمایه گذاری در این حوزه انجام شده است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: تامین مالی برای تکمیل شدن این طرح ها بطور حتم کمک به ایجاد اشتغال قابل توجهی نیز خواهد داشت.

وی در ادامه تامین مالی سرمایه در گردش و نقدینه مورد نیاز بنگاه ها را از دیگر موارد مهم این تفاهم نامه برشمرد و افزود: این تصمیم با توجه به شرایط تسهیل و تشویق مدنظر در دستور العمل باز هم گامی مثبت تلقی می شود.

سلاح ورزی اظهارداشت: نکته ای که در این بین باید بدان توجه شود اینکه کشور موضوع بسیار تلخی را در اواسط دهه ۸۰ تحت عنوان بنگاه های زودبازده تجربه کرد که حجم قابل توجهی نقدینگی و منابع مالی به این سمت و سو هدایت ولی راندمان و کارایی مدنظر حاصل نشد از اینرو ضرورت ایجاب می کند تامین مالی هدفمند و با نظارت کافی باشد.

 

خروج از نسخه موبایل