رشد اقتصادی و ترانزیتی در پرتو راه آهن گیلان

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهره برداری فاز نخست راه آهن قزوین به رشت با حضور رئیس جمهور گفت: امتداد این پروژه تا آستارا، انزلی و مازندران ضمن تکمیل ارتباط اقتصادی موجب رشد ترانزیت در منطقه و کشور خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سید کاظم دلخوش در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با اشاره به اینکه بعد از رشت دو مسیر اقتصادی بسیار مهم انزلی و آستارا وجود دارد، افزود: امتداد راه آهن قزوین به رشت تا آستارا ارتباط آسیای میانه، آذربایجان و سایر کشورهای تازه استقلال یافته را به همراه دارد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ترانزیت در اقتصاد کشور نقش مهمی را ایفا می کند، اظهارداشت: بطورکلی در شورای اداری استان گیلان مقرر شده وزارت راه و شهرسازی با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) طبق تفاهم نامه ای که امضا کرده اند عملیات ساخت راه آهن رشت به آستارا را اجرایی کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب که با افتتاح راه آهن رشت به آستارا و رشت به انزلی موجب افزایش ترانزیت کالا به آسیای میانه، آذربایجان و کشورهای دیگر می شود، گفت: علاوه بر این بااتصال این خط آهن به کریدور شمال – جنوب و مازندران ارتباط اقتصادی کامل خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه همزمان با افتتاح راه آهن قزوین به رشت تعدادی از خانواده های معظم شهدا عازم سفر زیارتی مشهد مقدس شدند، افزود: خوشبختانه با حضور رئیس جمهوری علاوه بر افتتاح راه آهن قزوین به رشت تعدادی از کارخانجات، طرح های مخابراتی، پروژه های مربوط به تجهیز اراضی کشاورزی وغیره در استان به بهره برداری رسید.

دلخوش با اعلام این خبر که با حضور حجت الاسلام حسن روحانی چند طرح نیز در منطقه آزاد انزلی به بهره برداری رسید، اظهارداشت: همچنین مقرر شده تعدادی از پروژه های نیمه کاره در سطح استان که عملیات اجرایی آنان متوقف شده دوباره از سر گرفته شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه گیلان با داشتن آب و هوای مطلوب دارای مزیت های زمینی، هوایی و دریایی است، یادآورشد: دولت ۱۶ سال پیش عملیات ساخت راه آهن قزوین به رشت را در دستور کار خود قرار داده بود.

 

خروج از نسخه موبایل