آموزش کسب و کارکسب و کار

هفت سین برند خود را اینگونه انتخاب کنید

مرجان جانقربان (سخنران و مشاور برندینگ و گرافیست)
مرجان جانقربان (سخنران و مشاور برندینگ و گرافیست)

سین اول سادگی :

گاهی به دنبال پیچیده کردن کارها هستیم و زمان زیادی از ما گرفته می شود و تصور می کنیم با این نگرش موفق تر خواهیم بود غافل از اینکه در اغلب موارد ساده سازی امور بسیار کم هزینه تر و پربازده تر هستند. در دنیای پر زرق و برق امروز، سادگی یکی از مواردی است که ممکن است جلب توجه بیشتری کند. سادگی در تبلیغات، سادگی در نحوه صحبت کردن و برخورد با مشتری، سادگی و آراستگی در پوشش ظاهری خودمان و پرسنل شرکت و …لازم به ذکر است اگر صحبت از سادگی می کنیم مفهومش این نیست که خلاقیت را از یاد ببریم.

سین دوم سلامتی :

همچنین بخوانید

در گذشته وقتی صحبت از سلامتی می شد بیشتر سلامت جسم مطرح بود اما در دنیای کنونی گاهی سلامت روح ارجح تر است. داشتن روحی سالم باعث می شود شما به اخلاقیات کاری بیشتر اهمیت بدهید، بیشتر به فکر مشتری باشید، دغدغه های ذهنی او را بهتر درک کنید و خدمات مربوطه را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. این امر مانند ورزش کردن ذهن است که باعث ایجاد تفکر و نگرشی سالم و ایجاد فرهنگ سازمانی در شان برند ما می شود.

سین سوم سیمای زیبا :

اگر در گذشته ظواهر مهم نبودند اما در حال حاضر مهم هستند. نمی خواهم در این مورد غلو آمیز صحبت کنم اما داشتن ظاهری زیبا و آراسته، چیدمان زیبای فضای سازمان و شرکت، تبلیغات با اجرای زیبا و کلاس کاری مناسب، قطعا به رشد و توسعه برند شما کمک شایانی خواهد کرد و از لحاط روانشناسی هم ثابت شده که بیشترین تاثیر روی ذهن مخاطب را مواردی ایجاد می کنند که دیده می شوند.

سین چهارم- سواد :

خیلی ها را مشاهده می کنم که بعد از حضور سالیان سال در بازار رقابتی همچنان همان اطلاعات گذشته را با خود یدک می کشند و به قول معروف خود را آپدیت نمی کنند. راه حل های گذشته برای مسائل گذشته جواب می دهند و مسائل امروز نیازمند راه حل های جدید هستند و این راه حل ها تا زمانی که آموزش های به روز و جدید را به خود و کارمندانمان ندهیم به ما سواد لازم را برای حل مسائل نخواهد داد.

سین پنجم سکون :

در دنیایی هستیم که به دلایل متفاوت روزانه با استرس های زیادی رو به رو می شویم که مطمئنا تاثیر زیادی روی کسب و کار ما خواهد داشت. وقتی اسم سکون را می آوریم به معنای در جا زدن و یا متوقف کردن کارها نیستیم بلکه به دنبال آرامش دورنی هستیم، به دنبال تفکری عمیق. یک مدیتیشن کاری که برند ما را مجدد آماده رویارویی با مسائل گوناگون رقابتی می کند. برای این کار حدااقل روزانه ۳۰ دقیقه زمان اختصاص دهید.

سین ششم سازندگی :

در مطالب پیشین بارها به این مورد که تنها به فکر سود بیشتر بودن، برند ما را نابود خواهد کرد اشاره کرده ام. خلق یک طرح سازنده و کارگشا، پلنی که جوابگوی نیازهای واقعی مشتریان ما باشد، سود را هم برایمان به ارمغان خواهد آورد. تا زمانی که به دنبال کپی پیست، تقلید و موارد از قبل حاضر و آماده باشیم راه به جایی نخواهیم برد. همه چیز از ساختن شروع می شود.

سین هفتم سیاست :

تدوین سیاست های جدید و یا بازبینی سیاست های قدیمی ای که برای برند خود در نظر گرفته ایم با توجه به شرایط روز بازار و دنیای رقابتی برندها که هر روز هم این رقابت شدیدتر می شود، شرط بقا و ماندگاری برند ما در بازار است.

 

نوروز برندتان مبارک

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا