بانکبانک و بیمه

حمایت مالی بانک قرض الحسنه رسالت از بیماران صعب العلاج

مدیر گروه امید بانکداری اجتماعی بانک قرض الحسنه رسالت از حمایت مالی این بانک از بیماران صعب العلاج خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک رسالت، شاید تا بحال با بیماران صعب العلاج بسیاری برخورد داشته و پای درد ودل هایشان نشسته باشید. درد بیماری از یک طرف و تامین مخارج دارو از سوی دیگر. بیمار صعب العلاج کم نداریم و البته بیمارانی که توان تامین دارو و هزینه های درمانشان را ندارند، هم کم نیستند.

برداشتن باری از دوش این بیماران همتی جمعی می­خواهد. بانک قرض الحسنه رسالت شاید جزیی از این همت جمعی  باشد که  یک سال و اندی می شود هزینه بالای درمان بیماران را دغدغه خود دانسته و گوشه ای از کار را عهده دار شده است.

حسین جعفرپور با اشاره به پرداخت وام درمان در این خصوص، اظهار داشت: از شش ماهه دوم سال ۹۶مقرر شده با دریافت اسناد پزشکی به بیماران صعب العلاج تعلق بگیرد.  در این مدت، ۱۲ دوره وام درمان با میانگین ۶۰میلیون ریال و بازپرداخت ۲۴ماهه در بانک قرض الحسنه رسالت پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه از نیمه دوم سال گذشته تاکنون یک هزار و ۳۴۸ پرونده پزشکی جهت اخذ وام درمان به این بانک ارسال شده است، اظهارداشت: از این تعداد پرونده ارسالی تاکنون با پرداخت تسهیلات یک هزار و ۱۵۰فقره موافقت به عمل آمده است.

مدیر گروه امید بانکداری اجتماعی گفت: در این مدت یاد شده ۲۸میلیارد ریال تسهیلات به  ۷۰۰ فقره پرداخت شده است.

جعفرپور به شرایط پرداخت تسهیلات درمان در این بانک اشاره کرد و یادآور شد: بیماران مستندات پزشکی خود را به بانک ارسال کرده و پس از بررسی توسط کمیسیون پزشکی به افراد واجدشرایط تسهیلات لازم تعلق می گیرد.

وی همچنین با اشاره به هدف تشکیل گروه امید در بانکداری اجتماعی بانک قرض الحسنه رسالت گفت: این گروه با هدف شناسایی ظرفیت های نیکوکاری بالقوه سازمان ها، نهادها و موسسـات مردم نهاد در صدد جذب منابع آنها جهت گشـایش مشکلات و پرداختن به مسـئولیت های اجتماعی تشـکیل شـده اسـت که امروزه از مسئولیت اجتماعی به عنوان یکی از عناصر بی بدیل برنامه های نظام نوین سیاست بانک های جهانی وبانکداری در عرصه بین الملل یاد می شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا