بین الملل

سرقت ۳۰ میلیارد دلاری آمریکا از دارایی‌های ونزوئلا

وزیر ارتباطات و اطلاعات ونزوئلا گفت: در طول ۲ ماه دولت ترامپ بیش از ۳۰ میلیارد دلار از دارایی های ونزوئلا را سرقت کرده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، جورج رادریگز وزیر ارتباطات و اطلاعات ونزوئلا گفت: بیش از ۳۰ میلیارد دلار از دارایی‌های ونزوئلا ظرف ۲ ماه به صورت غیر قانونی توسط آمریکا به حساب‌های دیگر انتقال داده شده است.

وی تصریح کرد، در حدود یک میلیارد دلار از دارایی‌های ملی ونزوئلا که در بانک‌های بین المللی بودند به حساب‌های شخصی رهبران حزب مخالف دولت ونزوئلا انتقال داده شده است. وزیر اطلاعات ونزوئلا گفت: این پول‌ها به معنی تأمین مالی تروریست‌ها علیه کشور است.

رادریگز افزود: دولت آمریکا متوسل به سرقت دارایی‌هایی شده که ونزوئلا در بانک‌های مختلف نگهداری می‌کند. این مبالغ به دستور دولت ترامپ در حال مصادره شدن است. بیش از ۳۰ میلیارد دلار از دارایی‌های ونزوئلا در ظرف ۲ ماه به سرقت رفته است.

وی گفت: باتوجه به شنود تلفن‌ها مشخص شد که بخشی از این مبالغ به سرقت رفته به رهبران مخالف دولت نیکولاس مادورو انتقال داده شده است. پیش از این در اوایل ماه جاری میلادی رئیس جمهور ونزوئلا، واشنگتن را متهم به سرقت ۵ میلیارد دلار از دارایی‌های این کشور کرد که برای خرید مواد مورد نیاز و اساسی تخصیص داده شده بود.

بر پایه این گزارش، آمریکا دولت مادورو را تحریم اقتصادی کرده و خواستار تغییر رژیم در این کشور است؛ ضمن اینکه وزارت خزانه داری ایالات متحده هفته گذشته شرکت دولتی معدن ونزوئلا را تحریم کرد. دیگر تحریم‌های اقتصادی علیه ونزوئلا شامل بخش صعنت نفت این کشور می‌شود که تقریباً ۹۸ درصد از درآمد صادراتی این کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا