امور زیربناییراه و ساختمان

تشریح آخرین وضعیت بنادر جنوبی کشور/ اعلام بنادری که تا اطلاع ثانوی امکان تردد مسافر را ندارند

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با توضیح آخرین وضعیت بنادر جنوبی کشور گفت: مسافران پیش از عزیمت به پایانه های مسافری بنادر جنوبی کشور از طریق مراجعه به سایت سازمان بنادر و دریانوردی از آخرین وضعیت بنادر مطلع شوند.

همچنین بخوانید

هادی حق شناس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین وضعیت بنادر جنوبی کشورمان اظهار داشت: با توجه به شرایط جوی و احتمال وزش باد و مواج شدن دریا تردد شناورهای مسافری را از برخی از بنادر جنوبی ممنوع اعلام کردیم .

وی ادامه داد: این ممنوعیت ترددها احتمال دارد در برخی از ساعات روز تغییر کند و بستگی به شرایط جوی دارد. ممنوعیت ترددها دائمی نیستند و به محض اینکه اعلام شود شرایط جوی بهبود یافته ترددها برقرار خواهد شد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: در حال حاضر امکان تردد از بندر آفتاب و بندر چارک به جزیره کیش وجود ندارد. همچنین تا مساعد شدن شرایط جوی، رفت و آمد شناورهای مسافری و گردشگری دریایی بنادر آبادان و یادمان والفجر ۸ اروندکنار تا اطلاع بعدی ممنوع است.

حق شناس افزود: به دلیل تلاطم شدید دریا و افزایش سرعت باد، بندر مسافری شهید ذاکری قشم و همچنین تمامی اسکله های گردشگری و تفریحی در قشم، تا بهبود وضعیت جوی، تعطیل هستند و در حال حاضر گردشگران می توانند از بنادر لافت و پُل برای تردد بین قشم و بندرعباس، استفاده کنند.

وی گفت: همچنین به ‌دنبال افزایش سرعت وزش باد و مواج شدن دریا و رودخانه ها حرکت شناورهای تفریحی و مسافری در آبراه اروند و کارون  متوقف شده است.

حق شناس با بیان اینکه تمام امکانات امداد و نجات خود را به حالت آماده باش قرار دارند و در صورتی که شناوری در شرایطی نامطلوب قرار گیرد امکان هرگونه امداد رسانی وجود دارد، گفت: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه انجام شده تا کنون شاهد وقوع سانحه ای در بنادر کشور نبوده ایم.  

وی تاکید کرد: مسافران پیش از عزیمت به پایانه های مسافری بنادر جنوبی کشور از طریق مراجعه به سایت سازمان بنادر و دریانوردی به آدرس https://www.pmo.ir/ از آخرین وضعیت بنادر مطلع شوند. 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا