امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

نگرانی برای تأمین گوشت قرمز مورد نیاز کشور در سال ۹۸ نداریم

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: با باز کردن معبرهای مرزی، واردات نهاده‌های دامی و گوشت قرمز و انعقاد قرارداد با کشورهای برزیل، ترکیه وسایر کشورها نگرانی برای تأمین ۱۰درصد گوشت مورد نیاز نداریم.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا رفیعی پور اظهار داشت: برای نخستین بار ایران ۲۵ پروتکل بهداشتی با ترکیه در راستای برداشتن مرزهای بهداشتی در سال گذشته منعقد کرده است و تمام تلاش‌ها این بوده که مسیر را برای تولید کنندگان و وارد کنندگان تسهیل کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، به کنترل تکامل بیماری آنفولانزای پرنگان، در سال ۹۷ اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ۷۰ کشور دنیا درگیر این بیماری بودند و ما در سال گذشته توانستیم با اقدامات انجام شده این بیماری را در کشور کنترل کنیم.

وی به کاهش بیماری تب برفکی نیز اشاره کرد و اذعان داشت: با اقدامات انجام شده توسط سازمان دامپزشکی کشور ۶۲ درصد عملیات دولت در حوزه تب برفکی و ۴۲ درصد هزینه‌ها کاهش یافته است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: ما توانستیم ۲۳ درصد میزان بیماری بروسلوز را با اقدامات به موقع کاهش دهیم.

رفیعی پور به ممنوعیت اعزام دامپزشکان برای نظارت بهداشتی به کشورهایی که واردات گوشت انجام می‌شود، اشاره کرد و گفت: به زودی کل سیستم‌های نظارت بهداشتی برون مرزی ما بر اساس پروتکل‌های روز جهانی انجام خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد که برای نخستین بار دستورالعمل استاندارد بلایای طبیعی و سیلاب بر اساس مبانی روز دنیا تدوین در اسفندماه سال ۹۷ به استان‌ها ابلاغ شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا