انرژی

تخلیه بخشی از حجم ورودی به مخازن سدهای گاوشان و آزاد کردستان

عکس خبر تزئینی است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، گفت: به منظور مهار سیلاب‌های ورودی، خروجی سدهای گاوشان و آزاد افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کامران خرم در این خصوص اظهار کرد: با توجه به پیش بینی های به عمل آمده از سوی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش های سیل آسا، جهت تخلیه بخش بیشتری از حجم ورودی به مخازن سدهای گاوشان و آزاد برای مهار سیلاب های احتمالی در پیش رو، نسبت به افزایش خروجی سدهای مذکور اقدام می‌شود.

وی تصریح کرد: بر همین اساس ضروری است به منظور جلوگیری از بروز خطرات و آسیب های جانی و مالی به اهالی، ساکنین و مجاورین رودخانه ها و پایین دست سدهای مذکور تا اطلاع ثانوی و پایان بحران از تردد و توقف در حاشیه مخزن و بستر و حریم رودخانه‌های مذکور اجتناب کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، خاطرنشان کرد: همچنین کشاورزان، زارعین و مالکین مزارع پرورش ماهی در پایاب سدها خاصه سدهای یاد شده نسبت به جمع آوری و محافظت از تأسیسات آبگیری موجود و تخلیه کامل مسیر اقدام کنند.

بارش های سنگین ادامه می یابند/ خطر طغیان رودخانه ها همچنان وجود دارد
 

کارشناس اداره هواشناسی استان کردستان گفت: بارش ها تا روز چهارشنبه ادامه می یابد و با توجه به مدل های هواشناسی طی امروز و فردا سیلابی شدن رودخانه ها و آبگرفتگی رودخانه ها دور از انتظار نیست.

نشمیل احمدیانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به نقشه ها ی تراز میانی هواشناسی اظهار کرد: مدل های هواشناسی تداوم فعالیت سامانه بارشی را تا روز چهارشنبه در سطح استان نشان می دهد.

وی افزود: سیستم فعال بارشی طی امروز و فردا منجر به بارش های سنگین باران(رگباری همراه با رعدوبرق و امکان بارش تگرگ) در غالب نقاط استان خواهد شد.

کارشناس اداره هواشناسی استان کردستان با بیان اینکه در نیمه جنوبی و شرقی استان (کامیاران، سنندج، قروه، بیجار، دهگلان، مریوان و سروآباد) بارش از شدت بیشتری برخوردار است تصریح کرد: این شرایط منجر به آبگرفتگی معابر داخل و خارج شهری، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها خواهد شد.

وی عنوان کرد: در مدت زمان فعالیت سامانه بارشی وزش باد شدید است که در گردنه ها کولاک برف و کاهش دید افقی را به همراه دارد.

احمدیانی ادامه داد: طی امروز عمده بارش ها بصورت باران خواهد بود اما از فردا نفوذ توده هوای سرد سبب کاهش دما در طول شبانه روز می گردد، لذا در روز دوشنبه در نواحی مرتفع و سردسیر استان ریزش های جوی بصورت برف خواهد بود.

وی یادآور شد: از اواخر روز دوشنبه از شدت بارش ها کاسته می شود و طی روز سه شنبه(روز طبیعت) بارش ها با شدت کمتری تداوم خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان از تعطیلی ادارات، نهادها و سازمان های دولتی و بانک ها در ساعت ۱۳ به علت شروع بارندگی ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، منطقه کردستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ حسین فیروزی در بخشنامه‌ای به تمامی ادارات استان اعلام کرد: پیرو اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی و مدیریت بحران در خصوص شروع بارندگی‌ها و امکان آبگرفتگی معابر شهرها و به منظور ایجاد امکان خدمات رسانی به موقع و ضروری شهروندان محترم جهت پیشگیری از هرگونه رخداد غیرمترقبه و در اجرای دستور استاندار پایان کار تمامی ادارات، بانک‌ها و سازمان‌های استان به استثنای دستگاه‌های خدمات رسان، مراکز بهداشتی – درمانی و دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران امروز یکشنبه ۱۱ فروردین ۹۸ ساعت ۱۳ اعلام می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا