انرژی

تنها ۱۵ سانتیمتر به تراز سفره‌های زیرزمینی بوشهر اضافه شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به مشکل کمبود آب شرب در فصل تابستان عنوان کرد: به دلیل اینکه منابع آبی ما خارج از استان است خوشبختانه تغذیه آبی تا جای ممکن تامین شده و در تابستان پیش رو نسبت به سال گذشته به مراتب با مشکلات کمتری روبرو هستیم، با این وجود با توجه به تامین آب از منابع زیرزمینی، باید مراقبت های جدی تری صورت بگیرد.

شاپور رجایی در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: حجم مخزن سد رییسعلی دلواری ۶۹۵ میلیون متر مکعب است که بارش‌های مطلوب طی ۱۶ روز گذشته توانسته میزان ذخیره‌سازی آب در این سد را افزایش داده و اکنون ۴۲ درصد از حجم مخزن این سد پر شده است.ذخیره آبی سد رییسعلی دلواری در سال گذشته ۱۲۷ میلیون متر مکعب بوده که اکنون به ۲۹۲ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی با بیان اینکه از نظر آبهای سطحی وضعیت خوبی داریم، ادامه داد: سد تنگ ارم به عنوان دومین سد ذخیره ای استان با حجم ۴.۲ میلیون متر مکعب اکنون از آب سرریز شده است.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به وضعیت بارش باران در فصل آبی جاری اظهار کرد: از نظر ذخیره آب زیرزمینی، با توجه به اینکه همزمان با بارندگی در دشت‌های استان کشت هم داشته ایم در شش ماه اول سال با افت سطح ایستابی روبرو هستیم.

رجایی از ثبت ۳۴۰ میلی‌متر بارندگی در استان بوشهر خبر داد و گفت: بارندگی های امسال بیشترین تاثیر را بر روی منابع آب سطحی داشته و بارندگی نفوذی کمتر بوده است لذا تنها توانسته بخش اندکی از افت سنوات اخیر را جبران کند.
 
وی خاطرنشان کرد: طی ۶ ماه اول سال آبی جاری، با وجود بارش کم سابقه در استان بوشهر تنها ۱۵ سانتیمتر به تراز سطح آب سفره های زیرزمینی دشت‌های استان اضافه شده است.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر در پاسخ به اینکه آیا بارندگی ها توانسته به جبران کمبودهای آبی کمک نماید گفت: برای تامین شبکه های آب زهکشی و همچنین حقابه نخیلات در سال جاری آب به اندازه کافی داریم و حقابه ها قابل تامین بوده و مشکلی از این بابت نداریم.

شاپور رجایی تاکید کرد: در مورد آب های زیرزمینی چون با بخش اعظمی کمبود روبرو بوده‌ایم کماکان مشکلاتی وجود دارد تا زمانی که بتوانیم به احیاء دشت ها کمک کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا