کارشناسی عمده منازل خسارت دیده در سیل

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اتمام کارشناسی و تشکیل پرونده برای واحدهای خسارت دیده ناشی از سیل در اکثر استان های کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  عزیز الله مهدیان در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: بجزء استان خوزستان و یک بخش کوچکی از استان گلستان به دلیل آبگرفتگی و همینطور عدم دسترسی به تعداد اندکی از روستاهای استان لرستان کارشناسی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل در بقیه شهرها و روستا های مناطق سیل زده کشور انجام شده است.

وی اظهارداشت: خوشبختانه در برخی از استان ها مثل گلستان و مازندران عملیات بازسازی و احداث واحدهای مسکونی نیز کلید خورده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برای احداث واحدهای مسکونی در مناطق روستایی ۴۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد بعلاوه ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و همینطور در مناطق شهری ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد پنج درصد بعلاوه ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود.

وی در ادامه افزود: برای لوازم زندگی تمامی واحدهای شهری و روستایی ۱۵ میلیون تومان تسهیلات و پنج میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

مهدیان تصریح کرد: کارمزد تسهیلات مناطق روستایی و شهری برای لوازم زندگی به ترتیب چهار و پنج درصد است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: جهت تعمیرات واحدهای شهری و روستایی نیز ۱۵ میلیون تومان تسهیلات و پنج میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: برای جبران خسارت واحدهای تجاری آسیب دیده در سیل اخیر ضمن کارشناسی تا سقف ۴۵ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت به آنان پرداخت می شود.

وی اظهارداشت: تمامی امکانات و ماشین آلات سنگین این بنیاد از ابتدای وقوع سیل در خدمت مردم بوده است.

مهدیان در ادامه با بیان اینکه حجم خسارات ناشی از سیل در لرستان خیلی بیشتر از سایر نقاط است، یادآورشد: هم اکنون پنج استان معین در منطقه مستقر و در حال امداد رسانی و خدمات دهی به سیل زدگان هستند.

 

خروج از نسخه موبایل