بورسبورس اوراق

«خپویش» افزایش نرخ گرفت/ توقف سه نماد به دلیل نوسان بیش از ۵۰ درصد قیمت

امروز نیز همانند بسیاری از روزهای دیگر پیام‌های ناظران بورس و فرابورس منجر به تغییر وضعیت معاملاتی بسیاری از نمادها شد و به توقف ۱۰ نماد و بازگشایی ۹ نماد دیگر انجامید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  معاملات امروز بازار سهام در حالی پایان یافت که شاخص بورس تهران طی یکی حرکت الاکلنگی دچار نوسانی بیش از ۲۰۰۰ واحدی شد و پس از آنکه هزار و ۷۰۰ واحد از ارتفاع خود را از دست داد، با افزایش تقاضا در نمادهای ارزنده‌تر، رشدی ۵۱۹ واحدی را در کارنامه روزانه خود به ثبت رساند. نمادهای «شتران»، «شپنا» و «فملی» بیشترین نقش را در رسیدن نماگر اصلی بازار به سطح ۱۸۸ هزار و ۵۹۲ واحدی داشتند.

امروز نیز همانند بسیاری از روزهای دیگر پیام‌های ناظران بورس و فرابورس منجر به تغییر وضعیت معاملاتی بسیاری از نمادها شد و به توقف ۱۰ نماد و بازگشایی ۹ نماد دیگر انجامید. بر این اساس فعالیت امروز بورس و فرابورس در حالی پایان یافت که سه نماد به دلیل نوسان بیش از ۵۰ درصد قیمت متوقف شدند. در این روز «سیستم» از چند و چون معاملات انجام شده با دو شرکت فرعی سخن گفت و «خپویش» نیز در خصوص افزایش نرخ یکی از محصولات خود به اطلاع رسانی پرداخت.

 «سیستم» متوقف شد: نماد معاملاتی شرکت همکاران سیستم «سیستم» با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص افشای معاملات موضوع ماده ۱۲۹ لایحه اصلاحی قانون تجارت یا سایر اشخاص وابسته، متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که  با دو شرکت وابسته انجام داده است که مجموع مبلغ آن ۴۶ میلیارد و ۸۳۵ میلیون تومان بوده است. مطابق با آنچه که شرکت افشا کرده از مجموع مبلغ یاد شده ۲۸ میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان آن دلیل معامله خدمات پشتیبانی نرم افزار با شرکت همکاران سیستم پناه تهران بوده است. باقی مبلغ به میزان ۱۸ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان به شرکت توسعه شبکه فروش همکاران سیستم تعلق دارد که در اثر فروش قفل‌های نرم افزاری حاصل شده است.

همچنین بخوانید

«خپویش» و افزایش نرخ یک محصول: نماد معاملاتی (خپویش) متعلق به شرکت سازه پویش به دلیل لزوم رارئه توضیحات در خصوص افزایش نرخ اعمال شده بر روی یکی از محصولات خود متوقف شد. این افزایش نرخ پس از کسب موافقت مشتری در مورد افزایش بیش از ۱۰ درصدی قیمت‌ محصولات تولیدی، اعمال شده است. بر این اساس مجموعه جعبه کنترل الکترونیکی موتور که نرخ قبلی آن ۳۰۵ هزار تومان بود، با نرخ جدید ۷۱۱ هزار تومان به فروش خواهد رسید. سازه پویش درادامه‌آورده‌است:« بنابراین تعدیلات برآوردی این شرکت حدود۵۶.۴ میلیارد تومان است که معادل ۱۷ درصد مبلغ فروش سال ۹۷ است، از سویی مبلغ خالص فروش سال ۹۷ معادل ۳۳۳.۶ میلیارد تومان بوده است.»لازم به ذکر است با توجه به اینکه سود و زیان شرکت نهایی نشده، لذا نسبت مبلغ تعدیل دریافتی به سود و زیان قابل ارائه نیست.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا