انرژی

ورودی و خروجی سدهای خوزستان تحت کنترل

معاون و سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: میزان ورودی و خروجی آب سدهای استان خوزستان تحت کنترل واز این جهت مشکل خاصی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  بهنام سعیدی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: ورودی آب رودخانه های پنج استان به سدهای خوزستان همچنان ادامه دارد.

وی همچنین اظهارداشت: خوشبختانه سدهای استان بطور مرتب در حال پایش و مدیریت است.

همچنین بخوانید

معاون و سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: روستاهای در معرض خطر سیل و آبگرفتگی خوزستان تخلیه و اگر چنانچه روستایی بنا به تشخیص مدیریت ارشد وتیم فنی و تخصصی مستقر در استان نیاز به تخلیه داشته باشد به یقین این کار در اسرع وقت انجام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: اکنون مشکل خاصی در استان خوزستان وجود ندارد هرچند مردم باید همچنان مراقبت لازم را داشته باشند.

سعیدی بیان داشت: افراد نیازمند به اسکان اضطراری در مکان های مورد پیش بینی مانندپادگان ها، مقرهای مربوط به راهیان نور، مدارس و غیره مستقر و از این جهت مشکل خاصی وجود ندارد.

وی گفت: تردد از مسیر اهواز به شوش و بالعکس برای تمامی خودروها اعم ازسبک و سنگین ممنوع و در برابر محور اهواز- ملاثانی – شوشتر – دزفول اندیمشک و بالعکس به عنوان محور جایگزین تعیین شده است.

معاون و سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشوردر ادامه این مصاحبه افزود: هم اکنون ۷۰ درصد آب شهر آق قلا تخلیه و ۳۰ درصد بقیه نیزپس از قطع شدن ورودی آب رودخانه عملیات تخلیه آب، لایروبی و پاکسازی انجام خواهد شد.

وی اظهارداشت: تعداد زیادی از مردم در آق قلا و گمیشان پس از عملیات پاکسازی و لجن روبی در منازل خود مستقر شده اند.

سعیدی ضمن اشاره به اینکه امدادرسانی در استان لرستان همچنان در حال انجام است، یادآورشد: محور اصلی پلدختر به سمت معمولان نیز امروز بازگشایی شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا