خودروصنعت، معدن، تجارت

سفره فولکس‌واگن در چین بزرگتر می‌شود

به نظر می‌رسد که شرکت فولکس واگن قصد دارد به منظور توسعه فعالیت خود در بازار چین، سهم بزرگی از شرکت چینی جک را خریداری و تصاحب کند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، شرکت فولکس واگن آلمان که بدون شک یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی در جهان به شمار می‌رود، حالا به نظر می‌رسد که تصمیم جدیدی گرفته و آن نیز توسعه سهم خود در بازار خودروی چین است.

این شرکت پس از مشاوره با متخصصان گلدمن ساکس به این نتیجه رسیده است که به این سرمایه‌گذاری عظیم در چین بپردازد و سیاست گذاری خود را در یکی از بزرگترین بازارهای خودرو در جهان تغییر دهد.

البته این دو خودروساز بزرگ همکاری خود را از سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز کرده و به تازگی نیز ساخت و همکاری در مرکز تحقیق و توسعه جدید خود را تأیید کرده‌اند. در سال گذشته بود که برند جدید خودروهای الکتریکی تحت عنوان سول ( SOL ) با همکاری دو شرکت فولکس واگن و جک راه‌اندازی شد که مخصوص فروش در بازار چین بوده است.

البته لازم به ذکر است که این شرکت آلمانی هنوز هیچ سهامی از خودروسازان چینی را خریداری نکرده است هرچند که به نظر می‌رسد با توجه به همکاری بلندمدت فولکس واگن با شرکت‌های FAW و SAIC، خریداری سهام یکی از این شرکت‌های چینی در آینده‌ای نزدیک اتفاق بیفتد.

مقامات فولکس واگن همچنین در این خصوص خاطرنشان کرده‌اند که در مورد پیامدهای تصمیم‌گیری در خصوص کسب و کار و شرکای خود بررسی‌های دقیقی انجام داده‌ایم و قصد داریم که حضور بلندمدت خود را در چین ضمانت کنیم.

بر اساس گزارش رویترز، فولکس واگن که سالهاست در بازار چین و هنگ کنگ فعالیت‌های زیادی داشته و به تنهایی ۴.۲۱ میلیون خودرو را در این بازارها به فروش رسانده است، اخیراً اعلام کرده که بالغ بر ۳۰ نمونه الکتریکی و پلاگین هیبریدی در بازار چین معرفی و عرضه کند که نیمی از آنها در خاک این کشور تولید شده و نیمی دیگر نیز به صورت وارداتی روانه بازار این کشور خواهد شد.

هدف فولکس واگن عرضه ۴۰۰ هزار خودروی برقی و الکتریکی تا سال ۲۰۲۰ میلادی در بازار چین و افزایش آن به رقم ۱.۵ میلیون دستگاه تا سال ۲۰۲۵ میلادی اعلام شده است.

 

منبع
اقتصاد آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا