امور زیربناییتعاون و اشتغال

ایجاد ۱۳۲۰ فرصت شغلی برای جوانان

 

مشاور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از ایجاد یک هزار و ۳۲۰ فرصت شغلی با بهره برداری ۵۲۰ طرح در حوزه جوانان با همکاری مشترک وزارت ورزش و جوانان و صندوق مزبور در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سید حسام الدین پورعباسی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: برای افتتاح این تعداد طرح بیش از ۶۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: طرح های مزبور در ادامه امضای تفاهم نامه مشترک بین وزارت ورزش و جوانان بعنوان سیاست گذار امور جوانان و صندوق کارآفرینی امید به عنوان تامین کننده مالی و بازوی اجرایی دولت در تامین مالی طرح های مورد سیاست گذاری به مرحله اجرا درآمده است.

مشاور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: برخی از این طرح ها مربوط به دفاتر خدمات مشاوره ای بوده است.

وی در ادامه افزود: وزارت ورزش و جوانان مجوز راه اندازی دفاتر مشاوره به منظور ارائه مشاوره های مختلف به جوانان در حوزه های کسب و کار، ازدواج، خانواده، بازرگانی و مواردی از این دست صادر می کند.

پورعباسی اظهارداشت: جدا از این صندوق به تمامی شهرستان های که فاقد باشگاه ورزشی بودند تسهیلاتی در قالب تفاهم نامه مزبور پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: این صندوق در تمامی ۴۲۰ شهرستان کشور حمایت هایی در راستای ایجاد باشگاه در رشته های مختلف صورت داده است.

مشاور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: دسته سوم از این طرح ها مربوط به دفاتر خدمات مشاوره ای می شد که صندوق در حوزه کسب و کار و کارآفرینی به آنان تسهیلات اعطا کرده بود.

وی افزود: بخشی از تفاهم نامه مدنظراین بود که دفاتر مزبور ضمن شناسایی استعدادهای منطقه ای وکمک در تدوین طرح های کسب و کار، متقاضیان را به وزارت ورزش و جوانان معرفی وبه تبع وزارتخانه مربوطه جهت حمایت مالی این طرح ها را به صندوق کارآفرینی امید ارائه دهد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا