بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

کارت‌های اعتباری تنها سلاح سیاسی ونزوئلا برای ادامه حیات

 

کارت‌های نقدی و اعتباری جزو معدود آیتم‌های مالی هستند که در تحریم‌های اخیری که علیه ونزوئلا و رژیم نیکولاس مادورو اعمال شده، قرار نگرفته‌اند. به گزارش نیویورک تایمز درمورد تحریم‌هایی که علیه این کشور برای متوقف کردن اقتصادشان در نظر گرفته شده، آمده است که در راستای این تحریم‌ها دسترسی بانک مرکزی ونزوئلا از انجام تراکنش‌های بین‌المللی کوتاه شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، تحریم‌های مالی علیه ونزوئلا و فلج کردن بانک مرکزی این کشور از انجام تبادلات بین‌المللی و فروش ذخایر نفت خود همگی به منظور از دور خارج کردن این کشور است و در ادامه آورده است که:

همچنین بخوانید

ترامپ چند وقت پیش تحریم‌های بانک مرکزی ونزوئلا را تمدید کرد و دسترسی این بانک به ارز ایالات متحده را قطع کرد و به منظور افزایش فشارهای مالی بر دولت مادورو، انجام تراکنش‌های مالی بین‌المللی کشور بسیار محدود کرده است.

به گفته علی موشیری مدیر ارشد اجرایی شرکت نفت و انرژی شورون در ونزوئلا، پیامی که این تحریم‌ها به همراه دارد این است که اگر کشوری با بانک مرکزی ونزوئلا وارد معامله شود، آمریکا دست از سر آن کشور برنخواهد داشت.

خوزه ال والرا وکیل امور دعاوی انرژی دفتر هوستون شرکت حقوقی مایر براون می‌گوید: «این تحریم‌ها و اقدامات در راستای کلی آنچه ایالات متحده به دنبالش است موفقیت‌آمیز عمل کرده و آن چیزی نیست جز ایجاد تنگنای مالی برای دولت ونزوئلا.»

به گزارش روزنامه میامی هرالد علاوه بر ونزوئلا، کشورهای نیکاراگوئه و کوبا نیز هرکدام متحمل یک سری تحریم‌ها هستند.

رسانه‌های خبری بین‌المللی گزارش داده‌اند که کارت‌های نقدی و اعتباری جزو تحریم‌های اعمال‌شده در ونزوئلا قرار ندارد؛ درست برخلاف تحریم‌هایی که علیه روسیه درنظر گرفته شده است.

به گفته استیون منوشین، وزیر خزانه‌داری آمریکا؛ در حالی که اعمال تحریم‌ها بر بانک مرکزی ونزوئلا به منظور محدودسازی بسیاری از فعالیت‌های بانک مرکزی این کشور در نظر گرفته شده، با این حال واشنگتن این اطمینان را داده است که انجام تراکنش‌های نقدی و اعتباری همچنان بتواند در جریان باشد و رمیتنس‌های شخصی و کمک‌های بشردوستانه بدون کم‌وکاستی انجام شود.

اوضاع اقتصادی ونزوئلا به هیچ وجه مناسب نیست و نرخ بیکاری در این کشور بیش از ۲۵ درصد است و به گزارش Trading Economics، نرخ تورم دو میلیون و ۶۸۸ هزار و ۶۷۰ درصد اعلام شده است و کارت‌های نقدی و اعتباری یکی از معدود روش‌های موثر برای خرید اقلام مورد نیاز مردم است.

به عقیده نویسنده این مطلب، جذای از بحث‌های سیاسی، وجود کارت‌های اعتباری و نقدی، حداقل برای اینکه کشوری بتواند لنگان لنگان به راهش ادامه دهد، لازم و ضروری است. برای مثال روسیه از طرح کارت پرداخت ملی خود با نام Mir کمک گرفت ولی ونزوئلا از چنین طرح و برنامه‌ای برخوردار نیست. مسلما اقتصاد بدون کارت‌های پلاستیکی محکوم به نابودی است.

 

 

منبع
 Payments Journal

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا