امور زیربناییراه و ساختمان

بریتانیا قراردادهای حمل و نقل خود را پس از «برگزیت» لغو می‌کند

در پی به بار آوردن میلیون‌ها دلار خسارت در صورت خروج از برگزیت، انتقادهایی در خصوص عملکرد وزیر حمل و نقل بریتانیا مطرح شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از  بی‌بی‌سی، لغو قرارداد سازمان حمل و نقل با شرکت‌های «بریتانی فری» و «دی اف دی اس» ممکن است برای مالیات‌دهندگان گران تمام شود.

دولت بریتانیا قراردادی به ارزش ۸۹ میلیون پوند با این دو شرکت بسته بود که بخشی از آن ممکن است برگردانده شود ولی قسمت عمده‌ای از آن از بین خواهد رفت.

این قرارداد برای کاهش حجم ترافیک بندر «دوور» امضا شده بود تا بندرهای دیگر نیز بتوانند در این حجم مبادلاتی مشارکت داشته باشند.

سازمان حسابرسی ملی بریتانیا اعلام کرد که جمع خسارات لغو این قراردادها ۵۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار خواهد بود. همینطور دولت مجبور به پرداخت ۳۳ میلیون پوند برای «یوروتونل» شده بود که برگزیت برگرداندن این پول را به چالش خواهند کشاند.

«کریس گریلینگ» وزیر حمل و نقل بریتانیا در این‌باره گفت: «ما باید خودمان را برای این خروج آماده کنیم. این قسمتی از قرارداد های مشترک چهار میلیارد پوندی بوده که در جریان است».

وی ادامه داد: «مردم انتظار دارند که ما قراردادهای مستحکمی برای خروج از برگزیت بسته باشیم و بیمه بتواند خسارت های ما را جبران کند. این حرف منطقی است و ما تمام تلاشمان را در این راستا می‌کنیم با اینکه برای آن از قبل آماده نبودیم و چیزی از آن نمی‌داستیم».

وزیر در سیبل انتقادها

یک مقام دیگر وزارت حمل و نقل بریتانیا در انتقاد نسبت به این وزیر گفت: «بی کفایتی‌های این وزیر در طول مدت خدمتش تبدیل به یک نمونه موردی در طول تاریخ خواهد شد. در طول دوره قدرت این وزیر، صدها میلیون پوند ضرر به مالیات‌دهندگان تحمیل شده است».

وی ادامه داد: »کشور نمی‌تواند هزینه‌های کریس گریلینگ را بپردازد».

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا