انرژی

افزایش یک واحد نرخ بنزین قیمت کالاهای اساسی را ۳ تا ۵ برابر افزایش می‌دهد

 

سلطانی اظهار داشت: سوال این است چرا در مورد توزیع ۲۰۰ هزار میلیارد توان سود سپرده به ۴ یا ۵ درصد جامعه عدالت مطرح نمی‌شود اما جایی که مربوط به طبقات فرودست است عدالت محور می‌شویم؟

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، احسان سلطانی در مورد تبعات افزایش نرخ بنزین گفت: به نظرم نباید هزینه مردمی که درآمد ریالی دارند را افزایش داد بلکه باید سراغ واحدهای بروند که انرژی‌بری بالا و درآمد دلاری دارند که این در راستای کاهش یارانه‌های پنهان است.

همچنین بخوانید

وی ادامه: موضوع دیگری که در مورد افزایش نرخ بنزین مطرح می‌شود بحث عدالت است، سوال این است چرا در مورد توزیع ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سود سپرده به ۴ یا ۵ درصد جامعه عدالت مطرح نمی‌شود اما جایی که به نفع طبقات فرودست است عدالت‌محور می‌شویم؟ همچنین باید توجه داشت که تاثیر این افزایش بر زندگی افرادی که حقوق ماهانه ۲ میلیونی دارند با کسانی که ماهانه ده‌ها میلیون درآمد دارند یکسان نخواهد بود، در واقع این کار ظلم به طبقات فرودست است.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: همچنین نباید فراموش کرد که افزایش یک واحد نرخ بنزین قیمت کالاهای اساسی را ۳ تا ۵ برابر افزایش خواهد داد. براساس محاسبات افزایش نرخ ارز یا بنزین تاثیر چند برابری در افزایش هزینه‌های زندگی مردم دارد.

منبع
ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا