ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

سهم بازار هواوی در سه ماهه نخست ۲۰۱۹ به بالاترین میزان خود رسید

زارش تازه‌ی موسسه کانترپوینت از وضعیت بازار موبایل، به روند رو به رشد شرکت هواوی (Huawei) اشاره دارد. طبق این یافته‌ها، سهم بازار هواوی در چارک ابتدایی سال جاری به ۱۷ درصد رسید که در تاریخ فعالیت این کمپانی بی‌سابقه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کانترپوینت مجموع گوشی های هوشمند عرضه شده در سطح جهان طی این بازه زمانی را ۳۴۵ میلیون دستگاه تخمین زده و هم‌سو با گزارش اخیر موسسه IDC، از کاهش ۵ درصدی این آمار نسبت به سال گذشته خبر داده. نشانه‌ای از اینکه تقاضا برای گوشی های هوشمند جدید، رو به کاهش است.

 

همچنین بخوانید

در این میان اما، هواوی جایگاه خود به عنوان دومین تولیدکننده‌ بزرگ اسمارت فون در سطح جهان را تحکیم بخشید. این کمپانی مستقر در شنژن می‌خواهد تا سال ۲۰۲۱ با کنار زدن سامسونگ، به صدر فهرست برسد و فاصله زیادی هم با آن ندارد. شاید تنها یک اتفاق فاجعه‌بار بتواند مانع تحقق این هدف بشود. ناگفته نماند که همزمان با افزایش ۱۷ درصدی سهم بازار هواوی ، سامسونگ و اپل به ترتیب ۱ و ۲ درصد از سهم بازار خود را در سه ماهه اول سال از دست دادند.

در بین تمام رقبا، سهم بازار هواوی بیشترین رشد را داشت

دیگر برندهای بالانشین این فهرست، شیائومی و دو برند زیرمجموعه شرکت BBK Electronics یعنی اوپو و ویوو هستند. شیائومی در تعداد عرضه‌ی محصول، عملکردی مشابه سال گذشته داشت؛ اما Oppo و Vivo به ترتیب رشد ۱۰ و ۲۷ درصدی را تجربه کردند.

سامسونگ موفق به عرضه‌ی ۷۲ میلیون دستگاه شد، هواوی بیش از ۵۹ میلیون و اپل هم حدود ۴۲ میلیون واحد گوشی هوشمند عرضه کرد. این رقم برای شیائومی، اوپو و ویوو هم هشت رقمی بود. در مجموع همین شش تولیدکننده، ۲۴۵.۱ میلیون دستگاه را در چارک ابتدایی سال عرضه کردند که معادل ۷۰ درصد از مقدار جهانی است.

سهم بازار هواوی

دیگر در بین نام‌های برتر، اثری از اچ تی سی یا سونی دیده نمی‌شود. البته ال جی هم با روند فعلی به جمع آن‌ها خواهد پیوست؛ چرا که نسبت به سال گذشته، اُفت شدید ۴۰ درصدی را در تعداد گوشی های عرضه شده‎ی خود تجربه کرد.

منبع
گجت نیوز

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا