انرژی

استقبال از مشارکت بخش خصوصی در حوزه تعمیرات دریایی

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره با اشاره به برون سپاری ۶۰ درصد از فعالیت‌های اجرایی این شرکت گفت: از بخش خصوصی دعوت می‌کنیم تا در حوزه تعمیراتی بخش دریایی ورود کرده و در این بازار گسترده به ایفای نقش بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حمید بورد امروز در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان این که شرکت نفت فلات قاره بزرگترین ناوگان لجستیک کشور را در اختیار دارد، افزود: این شرکت دارای ۱۰۰ میلیارد بشکه نفت درجاست که ۲۰۰ سازه دریایی را مدیریت می‌کند.

وی با اشاره به برون سپاری ۶۰ درصد عملیات اجرایی این شرکت اظهار کرد: هم اکنون حدود ۱۰۰ شناور پشتیبانی شرکت نفت فلات قاره در دریا فعالیت می‌کند و بازار بزرگی را در اختیاربخش خصوصی قرار داده است، ضمن این که در بخش‌های حفاری و نگهداشت تولید شاهد حضور جدی این بخش هستیم.

سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری

بورد با اشاره به این که چهار پروژه از ۳۳ بسته کاری طرح‌های نگهداشت و تولید و افزایش تولید شرکت ملی نفت ایران مربوط به این شرکت است، تصریح کرد: ارزش این بسته‌ها حدود ۸۰۰ میلیون دلار است که یک پروژه در دست اجراست، دو پروژه در مرحله انعقاد قرارداد است و پروژه میدان فروزان نیز به عنوان بسته آخر تا نیمه نخست امسال نهایی می‌شود.

به گفته وی، حداقل ۵۰۰ میلیون دلار از فعالیت‌های اجرایی این قراردادها اجرایی می‌شود، ۳۰۰ میلیون دلار باقیمانده نیز مربوط به پروژه میدان فروزان است.

بورد با بیان این که پنج بسته کاری تعریف شده ما نیز در انتظار مجوزهای لازم است که امیدوارم بتوانیم اسناد مناقصه آن را در سال ۹۸ منتشر کنیم، تصریح کرد: با وجود تمامی مشکلات و محدودیت‌ها، حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف در دست اجرا داریم.

ادامه دارد

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا