راهنمای خرید بی ام و ۳۲۸i، هر آنچه باید قبل از خرید بی ام و ۳۲۸i بدانید

بی ام و سری ۳ نسل ششم در اواسط سال ۲۰۱۳ وارد ایران شد و به‌سرعت به محبوبیت و فروش بالایی دست پیدا کرد. بی ام و ۳۲۸i را باید محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودرو این نسل در ایران بدانیم. امکانات خوب، رانندگی لذت‌بخش، اتاق لوکس و از همه مهم‌تر قیمت مناسب‌تر نسبت به رقیب دیرینه یعنی مرسدس بنز سبب شده بود خرید بی ام و ۳۲۸i به یک انتخاب بسیار هوشمندانه در ایران بدل شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در حال حاضر نیز اگر به دنبال یک خودرو دست‌دوم لوکس خوب باشید باید به سراغ آگهی‌های خریدوفروش بی ام و ۳۲۸i در سایت دیوار بروید. گزینه‌های مختلفی از مدل‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ این خودرو در سایت دیوار در دسترس هستند. به دلیل محبوبیت بالای این خودرو و علاقه‌مندی تعداد زیادی از افراد به خرید بی ام و ۳۲۸i، تصمیم گرفته‌ایم که در یک مقاله به صورت کامل اطلاعات موردنیاز برای خرید این خودرو را در اختیار شما قرار دهیم.

مشخصات فنی بی ام و ۳۲۸i

بی ام و ۳۲۸i یک سدان متوسط لوکس دیفرانسیل عقب است که fه موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو شارژ با خروجی ۲۴۵ اسب بخار مجهز شده است. گیربکس این خودرو از نوع ۸ دنده‌اتومات با کنترل هوشمند است که به دلیل داشتن ضرایب خوب عملکرد بسیار مناسبی دارد. این موضوع سبب شده است که شتاب بی ام و ۳۲۸i به ۵.۹ ثانیه برسد. حداکثر سرعت این خودرو ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است و مصرف سوخت آن به صورت ترکیبی از ۶.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر فراتر نمی‌رود. به‌این‌ترتیب باید گفت که در مقایسه با رقبایی مانند کلاس c مرسدس بنز، بی ام و ۳۲۸i از لحاظ فنی برتری‌های زیادی دارد و موتور آن نیز بسیار بهینه طراحی‌شده است.

کیفیت ساخت و راحتی در بی ام و ۳۲۸i

طراحی نسل ۶ بی ام و که ۳۲۸i موجود در ایران نیز مربوط به همین نسل است در سطح بسیار خوبی قرار دارد و می‌تواند نظرها را در جاده‌ها و خیابان‌ها به این خودرو جلب کند. کیفیت ساخت خودرو نیز جای بحث ندارد و جزو بهترین خودروهای دسته خود در سراسر جهان است. درون کابین نیز استفاده از چرم و تریم چوبی به همراه فلز برس خورده حس لوکس بودن را به خوبی القا می‌کند. راحتی صندلی‌ها و فضای کافی برای سرنشینان نیز از دیگر نکات مثبت بی ام و ۳۲۸i است که در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد.

امکانات و تجهیزات بی ام و ۳۲۸i

سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، کروز کنترل هوشمند، تابلوخوان، اتو پارک، ۳ حالت رانندگی، انواع سیستم‌های هشدار دهنده عقب و جلو، باران، نقطه کور و تغییر لاین، دی لایت و اتولایت، مه شکن عقب و جلو، نورپردازی داخلی، گرم‌کن فرمان و صندلی‌ها، نمایشگر، دوربین ۳۶۰ و …. تنها تعدادی از آپشن های نصب‌شده روی این خودرو هستند. به‌این‌ترتیب باید گفت که از لحاظ امکانات بی ام و ۳۲۸i در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

نقاط ضعف و قوت بی ام و ۳۲۸i در مقابل رقبا

رقبای بی ام و ۳۲۸i در ایران شامل خودروهای کلاس c و لکسوس ls است. بی ام و به دلیل داشتن عملکرد فنی بهتر، رانندگی لذت‌بخش‌تر، قیمت مناسب‌تر و بازار فروش بهتر نسبت به مرسدس بنز، توانست به نوعی در دسته خود در ایران یکه‌تازی کند. در مقابل لکسوس بااینکه موتور حجیم‌تری نسبت به بی ام و ۳۲۸i دارد اما عملکرد آن در همه معیارهای فنی از بی ام و پایین‌تر است. و در بخش امکانات نیز لکسوس شرایط مناسبی در مقابل بی ام و ندارد.

اما اگر به دنبال رانندگی کنترل‌شده تر، امکانات رفاهی استاندارد بیشتر و لوکس‌تر بودن اتاق خودرو هستید باید به‌جای بی ام و ۳۲۸i به سراغ رقیب آن از کلاس c مرسدس بروید. به‌طورکلی می‌توان گفت تنها برتری‌های رقیبان بی ام و ۳۲۸i نسبت به این خودرو که می‌تواند بازار فروش بی ام و ۳۲۸i را تحت تأثیر قرار دهد همین مواردی است که در مورد برتری مرسدس بنز کلاس c ذکر کردیم.

قیمت و ارزش خرید بی ام و ۳۲۸i

با جستجو در بین آگهی‌های خریدوفروش بی ام و ۳۲۸i در سایت دیوار متوجه خواهید شد که قیمت بی ام و ۳۲۸i در محدوده ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان قرارگرفته است. البته می‌توان مدل‌های سال ۲۰۱۳ را با قیمت کمتری نیز خریداری کرد. با توجه به امکانات، بازار خوب فروش این خودرو، پشتیبانی نسبتاً مناسب به‌خصوص از نمونه‌های شرکتی و همچنین قیمت کمتر با عملکرد بهتر نسبت به رقبا می‌توان گفت که ارزش خرید بی ام و ۳۲۸i در سطح مناسبی است.

منبع
اقتصاد آنلاین
خروج از نسخه موبایل