ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

تجارت‌های بزرگ توسط شرکت‌های متوسط انجام می‌شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گفت: با توجه به انقلابی که در حوزه فناوری در حال رخ دادن است، تجارت‌های بزرگ توسط شرکت‌های متوسط انجام می‌شوند.

به گزارش آرمان اقتصادی، اسماعیل خیرخواه در همایش «بلاک چین و کسب و کارهای آینده» که در تالار شورای شهر مشهد برگزار شد، بیان کرد: تکنولوژی بلاک‌چین یکی از مواردی است که بواسطه رشد و توسعه آن دگرگونی و تحولی عظیم در حوزه فناوری‌ها رخ خواهد داد.

وی تصریح کرد: فناوری می‌تواند به شکل‌های مختلفی کسب‌وکارها را تحت تأثیر قرار دهد؛ اولین مورد این است که این تأثیر بر روی هزینه‌های عملیاتی اثر می‌گذارد و موجب کاهش هزینه‌های کسب‌وکارها می‌شود.

خیرخواه افزود: مورد دوم که به موضوع بلاک‌چین هم مربوط می‌شود، ایجاد محیط‌های امن توسط صاحبان کسب‌وکار برای محیط‌های کاری‌شان است. از دیگر موارد تأثیرگذاری این است که فرآیندهای ارتباطی توسط فناوری‌ها بهبود می‌یابد؛ همانند آنچه امروزه با گسترش پیام‌رسان‌ها انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌وری کارمندان هم با گسترش فناوری افزایش خواهد یافت؛ این افزایش بهره‌وری از دو طریقِ استفاده خود کارمندان از فناوری حاصل می‌شود که سرعت و دقت کارها افزایش می‌یابد و دیگر این که نظارت و ارزیابی کارمندان به صورت آنلاین و لحظه‌ای توسط سیستم‌ها انجام می‌شود.

خیرخواه اظهار کرد: فناوری، دسترسی صاحبان کسب‌وکار به پایگاه‌های مشتریان بیشتری را هم فراهم می‌کند و بازارهای بزرگ‌تری در اختیار کسب‌وکارها می‌گذارد. همچنین با استفاده از فناوری می‌توان بسیاری از بخش‌های جانبی یک کسب‌وکار را برون‌سپاری کرد و با تمرکز بیشتری بر روی اهداف اصلی متمرکز شد.

وی بیان کرد: ذات فناوری تغییر و تحول است و ما هم در کشور خودمان باید هرچه بیشتر و سریع‌تر به سمت استفاده از فناوری‌های نوین گام برداریم. شرکت‌های بسیار زیادی در دنیا استفاده از بلاک‌چین را امروز در دستورکار خود قرار داده‌اند و ما هم باید از این تأثیرات بهره‌مند شویم.

خیرخواه گفت: یکی از تأثیرات این بلاک‌چین در تحریم‌ها است و تحریم‌ها فرصتی را برای ما ایجاد کرده است که بهتر بتوانیم بر روی این اتفاق مهم در دنیا، یعنی توسعه و استفاده از بلاک‌چین کار کنیم و شرایط خصمانه تحریم را به نفع خودمان تغییر دهیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا