بازار سرمایه در میان بازارهای داخلی همچنان جذاب است

مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات مطرح کرد:

 

بهروز خدا رحمی معتقد است که بازار سرمایه همچنان فرصت رشد دارد و از دیگر بازارهای داخلی جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاری دارد؛ دولت و حاکمیت نیز نگرانی از میزان این رشد ندارد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا، دبیرکل سابق کانون نهادهای سرمایه‌گذاری  و در پیش بینی شرایط این بازار در ماه‌های آینده گفت: شرایط اقتصادی از تحریم‌های ظالمانه و یک طرفه متاثر است، اما باید در نظر بگیرید که نباید ریسک سیاسی را در تصمیمات سرمایه‌گذاری خود دخیل کنیم.

خدارحمی اضافه کرد: اگر بخواهیم صرف نظر از ماهیت رشدهای اخیر بورس، قیاسی داشته باشیم، باید گفت در بازارهای مختلف کشور، صرف نظر از ریسک سیستماتیک خارج از پیش‌بینی و کنترل، همچنان تصور می‌کنم صنایع جذاب بازار سرمایه، فرصت بهتری را برای سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهند.

وی بازار سرمایه را نسبت به بازارهای رقیبب، هوشمند خواند و گفت: این بازار، حافظه اطلاعاتی بلند مدتی دارد، طی یک سال گذشته، بازار هوشمندتر شده است؛ حتی در یک صنعت هم به طبقه‌بندی اطلاعات و شرکت‌ها می‌پردازد. بنابراین بازار به درجه‌ای از هوشمندی رسیده است که نه تنها صنعت را بلکه در هر صنعتی، شرکت‌های آن مجموعه هم برایش مهم است.

مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات در خصوص کاهش صادرات و لغو تمدید تعلیق‌ها و معافیت‌ها برای محصولات نفتی عنوان کرد: این خبر هم مانند بسیاری دیگر از خبرها بیشتر شعارگونه بود؛ به ویژه در شرایطی که در دور بعدی انتخابات امریکا نزدیک می‌شویم. به نظر من بعید است که این موضوع روی شاخص‌های اقتصادی ما اثر مستقیمی داشته باشد؛ زیرا این شاخص‌ها قبل از اینکه این خبر مطرح شود، تاثیر منفی آن را پذیرفته بود.

خدارحمی، در خصوص شرکت‌های نفتی تصریح کرد: به دلیل روان نبودن مبادلات مالی (وجود تحریم‌ها) کل صنایع نسبت به قبل رونق ندارد؛ ولی نگاه بدبینانه‌ای که سبب به صفر رسیدن صادرات شود، وجود ندارد. به طور حتم ما هم اجازه دفاع از خود را در برابر تحریم‌های ظالمانه داریم. ما به دنبال راه‌هایی در خصوص افزایش فروش و مقاصد فروش هستیم؛ البته راه‌های زیادی در این خصوص اندیشیده شده که از بسیاری از آنها در حال استفاده هستیم.

وی در خصوص اثر افزایش نرخ دلار روی شرکت‌های صادرات محور توضیح داد: در بازار سرمایه به دلیل تطبیق عمده شرکت‌ها با نرخ جدید دلار، افزایش قیمت پیدا کردند، اما همه افزایش قیمت دلار در بازارسرمایه هضم نشده است و هنوز برخی از شرکت‌ها به طور کامل خود را با نرخ دلار منطبق نکرده‌اند. این موضوع فرصت‌های جذابی را برای سودآوری در آینده برای شرکت‌های جا مانده از این شرایط به ارمغان می‌آورد.

این فعال بازارسرمایه در پایان گفت: باید در شناسایی سهم‌های جا مانده از این شرایط، اجازه دهیم تا بازار با هوشمندی خود پیش رود و تاثیر نوسانات نرخ دلار را روی بخش‌های مختلف شرکت‌ها در صنایع مختلف بسنجد.

خروج از نسخه موبایل