بورسبورس اوراق

افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی «وآذر» مود قبول سازمان بورس

صبح امروز خبر صدور مجوز افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران، شرکت سرمایه گذاری آذربایجان بر روی سایت کدال درج شد. پس از این افزایش سرمایه نماد معاملاتی این شرکت در بازار دوم بورس تهران صف خرید شد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  صبح امروز خبر صدور مجوز افزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری آذربایجان بر روی سایت کدال درج شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که در راستای اجرایی قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی مصوب آذر ماه ۱۳۸۴ سازمان بورس و اوراق بهادار تقاضای افزایش سرمایه و انتشار  سهام جدید توسط این شرکت را مورد بررسی قرار داده و در بررسی انجام شده مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقررات مشاهده نکرده است. از این رو افزایش سرمایه با شرایط درخواست شده در طرح توجیهی افزایش سرمایه شرکت بلامانع بوده و شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان می تواند سرمایه خود را ظرف مدت ۶۰ روز از زمان اخذ مجوز افزایش دهد.

این شرکت که در بازار سهام با نماد «وآذر» این مورد معامله قرار می‌گیرد در نظر دارد تا سرمایه خود را از میزان ۱۰ میلیارد تومان فعلی به ۲۰ میلیارد تومان افزایش دهد هدف شرکت از انجام این افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالی پرداخت بدهی بانکی بهبود وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری عنوان شده است. «وآذر» برای انجام این سرمایه گذاری و تامین منابع مالی مورد نیاز آن به مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی آنها اتکا کرده است.

مطابق با آنچه که در اطلاعیه شرکت آمده است،  مجمع عمومی فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از مبلغ ۲۰ میلیارد  تومان به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی موافقت و اختیار عملی نمودن آن را به مدّت ۲ سال به هیئت مدیره تفویض کند تا هیئت مدیره شرکت پس از أخذ مجوز از سازمان در خصوص انجام این افزایش سرمایه نیز اقدام کند.

گفتنی است، نماد این شرکت که در بازار دوم فرابورس مورد معامله قرار می گیرد پس از خبر کسب مجوز افزایش سرمایه با افزایش حداکثری قیمت مواجه شد و هم اکنون با قیمت ۵۹۲ تومان و ۸ ریال به ازای هر سهم به داد و ستدهای خود ادامه می دهد.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا