امور زیربناییراه و ساختمان

طرح بازآفرینی شهری تهران به پیشرفت ۴۰ درصدی رسید

وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت ۴۰ درصدی طرح بازآفرینی شهری تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم،  محمد اسلامی در مراسم مبادله تفاهمنامه مشترک بازآفرینی شهری محله‌های هدف شهر تهران بین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران، اظهار کرد: هدف جلسه امروز راهبردی است و آن اقدام بر کیفیت بخشی به زندگی شهری. اگر در وزارت راه و شهرسازی طرح جامع تهیه می‌کنیم و فرآیند طولانی را طی می‌کند هدفی جز مدیریت زندگی شهری نداریم.

وی تصریح کرد: هر جا رفتار گزینشی داشته‌ایم فساد شکل گرفته و هنجارها جای خود را به ناهنجاری داد و با پیامدهای گوناگونی روبرو بوده‌ایم.

وی با بیان این‌که راهبری طرح جامع باعث می‌شود هم وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تصمیمات به هنگامی را در مدیریت کیفیت زندگی شهری اتخاذ کنند، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی و شهرداری با تعامل طرح جامع و طرح تفصیلی تهران را سامان می‌دهند.

همچنین بخوانید

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که یکی از اهداف اصلی در حوزه شهری توجه به بافت‌های فرسوده است، گفت: امروز در مرحله اقدام باید بتوانیم برای بازآفرینی شهری در مقیاس محله تصمیم‌گیری کنیم و بر اساس یک طرح مصوب بتوان اقدامات لازم به صورت عملی در دستور کار قرار گیرد.

اسلامی با اشاره به این‌که تهران در بحث بلایای طبیعی حساسیت بیشتری دارد، اظهار کرد:‌ پیشرفت بازآفرینی شهری در تهران بالای ۴۰ درصد است و امدیواریم هماهنگی وزارت راه و شهرداری تسریع کننده برنامه بازآفرینی شهری باشد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا