روابط اقتصادی ایران و عمان رو به رشد

 

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان گفت: وضعیت روابط اقتصادی ایران و عمان طی چند ساله گذشته همواره رو به رشد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محسن ضرابی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: عمان جدا از یک بازار خوب مصرف برای کالاهای صادراتی به عنوان یک پایگاه جهت صادرات مجدد تلقی می شود.

وی همچنین اظهارداشت: هم اکنون این کشور در زمینه شیلات، گردشگری و فناوری های نوین همکاری های جدی با ایران دارد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان ضمن اشاره به اینکه مجموع حجم روابط تجاری و اقتصادی دو کشور در سال ۱۳۹۲ به ۲۲۱ میلیون دلار رسید، گفت: این عدد در سال ۱۳۹۶ به ۵۹۷ میلیون دلار افزایش یافت.

وی در ادامه افزود: علی رغم تحریم های ظالمانه آمریکا حجم مزبور در سال ۱۳۹۷ به ۱,۲ میلیارد دلار یعنی رشد نزدیک به دو برابر رسید.

ضرابی اظهارداشت: حجم صادرات ایران از ۱۴۶ میلیون دلار در سال ۱۳۹۲ به ۵۲۰ میلیون دلار در سال ۱۳۹۶ و ۷۲۹ میلیون دلار در سال ۱۳۹۷ افزایش یافت.

وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: شیلات یکی از برنامه های اساسی دولت عمان ودر برنامه های توسعه ایی خود این مهم را لحاظ کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان گفت: ایران نیز در حوزه شیلات از دستاوردها، افتخارات، دانش فنی و زیر ساخت های بسیاری خوبی برخوردار است.

وی در ادامه افزود: عمانی ها تمایل دارند از امکانات، دانش فنی و توانمندی فعالان اقتصادی بخش خصوصی کشور در بحث شیلات استفاده کنند.

ضرابی اضافه کرد: توسعه سرمایه گذاری های مشترک در دو کشور از دیگر درخواست های عمانی ها در این زمینه است.

وی با اشاره به این جمله که عمان یک بازار بسیار خوبی برای مصرف کالاهای صادراتی است، گفت: این کشور سالانه ۲۸ میلیارد دلار واردات دارد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان افزود: جدا از این عمان با ۱۶ کشور عربی، آفریقایی، آمریکا، سنگاپورو به تازگی با چهار کشور اروپایی قرارداد تجات آزاد امضا کرده است.

وی یادآورشد: امکان اینکه بتوان از عمان به عنوان یک پایگاه مجدد برای صادرات استفاده و همچنین صدور کالاهای ایرانی با تعرفه گمرکی صفر درصد به این کشورها وجود دارد.

خروج از نسخه موبایل