بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

آمازون توانست حق ثبت اختراع سیستم رمزنگاری اثبات کار را دریافت کند

 

شرکت آمازون توانست مجوز حق ثبت اختراع برای استفاده از تکنیک‌های مختلف به منظور ساخت سیستم رمزنگاری‌ اثبات کار را دریافت کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، این درخواست ابتدا دسامبر سال ۲۰۱۶ به ثبت رسید و چند روز پیش مجوزش توسط اداره ثبت اختراع و علامت تجاری ایالات متحده ارائه شد.

همچنین بخوانید

این حق ثبت اختراع نشان می‌دهد که چطور از درخت‌های مرکل می‌توان در کنار دیگر مزایایی که دارند به‌عنوان راهکاری برای رویارویی با چالش‌های اثبات کار استفاده کرد.

از ساختار درختان مرکل برای تایید داده‌های ارسال‌شده میان کامپیوترها و شبکه‌های فردبه‌فرد استفاده می‌شود. درخت مرکل در سال ۱۹۷۹ و توسط رالف مرکل اختراع شد.

از طرف دیگر اثبات کار الگوریتمی است که برای حفاظت از شبکه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و این کار را با ارائه درخواستی به شرکت‌کننده یک سرویس برای انجام یک «کار» به خصوص انجام می‌دهد. این کار به خصوص اغلب شامل استفاده از قدرت پردازش کامپیوتر برای حل پازل‌های پیچیده ریاضی می‌شود.

در حال حاضر شبکه بلاکچین بیت‌کوین از الگوریتم اثبات کار در کنار کارهایی که توسط ماینرها انجام می‌شود، استفاده می‌کند.

در مورد این حق ثبت اختراع، آمازون می‌گوید که ایجاد درخت مرکل همان کاری است که از جانب این الگوریتم درخواست می‌شود.

براساس این حق ثبت اختراع: «سیستم اثبات کار همان جایی است که بخش اول یعنی سیستم کامپیوتر مشتری، ممکن است درخواست دسترسی به یک منبع محاسباتی داشته باشد. بخش دوم، یعنی ارائه‌دهنده سرویس، ممکن است چالشی را برای بخش اول در نظر بگیرد. درنهایت ممکن است راهکاری برای این چالش تولید و ارائه شود تا درنهایت درخواست اجرا شود.»

این چالش ممکن است شامل یک پیام و یک دانه باشد و از این دانه برای دریافت رمزنگاری‌شده اطلاعاتی استفاده می‌شود که ممکن است به درد تولید راهکار مورد نظر بخورد.

سیستم اثبات کار جلوی حملات انکار سرویس و انکار سرویس توزیع‌شده، که اغلب شبکه‌های کامپیوتری را مورد هدف قرار می‌دهد، را نیز می‌گیرد.

دراوقع نیاز به یک اثبات کار معتبر ممکن است نقش به سزایی در کاهش حملات انکار سرویس و انکار سرویس توزیع‌شده داشته باشد. چراکه شرکت‌کنندگان در این نوع حملات بایستی یک راهکار اثبات کار معتبر تولید کنند و برای این کار احتمالا به منایع محاسباتی روی سیستم‌های حمله نیاز خواهند داشت.

در جای دیگر نیز این حق ثبت اختراع به موارد کلید رمزنگاری، امضای دیجیتال و کلید امضای عمومی اشاره می‌کند که به موضوعات بلاکچین و ارزهای رمزنگاری‌شده مرتبط است ولی هیچ صحبت و اشاره مستقیمی به این دو فناوری نمی‌کند.

با اینکه هنوز حرف و حدیث‌های بسیاری درمورد ارز رمزنگاری‌شده آمازون باقی مانده اما باید گفت که این غول تجارت الکترونیکی به سمت فضای بلاکچین در حرکت است. اوایل این ماه بود که بازوی محاسبات ابری آمازون، آمازون وب سرویس، سرویس مدیریتی بلاکچینی خود را به مشتریانش ارائه کرد. این سرویس در حال حاضر از چهارچوب منبع باز هایپرلجر فبریک پشتیبانی می‌کند و باید گفت که پشتیبانی از شبکه اتریوم هنوز در حال بررسی است و انتظار می‌رود که تا اواخر سال در دسترس قرار بگیرد.

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا