انرژی

ویرایش طرح آمایش سرزمینی امسال ارایه می‌شود

وزیر نیرو گفت: تابستان امسال با محوریت آب در مناطق مرزی، ویرایش طرح آمایش سرزمینی برای بحث و بررسی طرح و استفاده از ظرفیت‌های منابع طبیعی ارائه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا اردکانیان در آیین رسمی آبگیری سد کرم آباد و افتتاح همزمان طرح‌های توسعه منابع آب وخاک نواحی مرزی آذربایجان غربی که با حضور رییس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به این‌که اولین مسئله در طرح های آب وخاک توجه به آمایش سرزمینی است یاد آور شد: با محوریت آب در مناطق مرزی، تابستان امسال ویرایش طرح آمایش سرزمینی برای بحث و بررسی طرح و استفاده از ظرفیت‌های منابع طبیعی ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به آبگیری از سد کرم آباد پلدشت افزود: بهره‌مندی از منابع آبی مشترک از اهداف احداث طرح‌های امروز به ویژه سد کرم آباد است.

همچنین بخوانید

اردکانیان استان‌های مرزی را ویترین کشور دانست و تصریح کرد: تثبیت جمعیت، ایجاد اشتغال و فراهم کردن شرایط تولید از جمله اهداف دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که ۱۲ استان مرزی کشور با همسایگان خود منابع آبی مشترک دارند خاطرنشان کرد: تمامی طرح‌های افتتاح شده در ۱۲ استان، درچارچوب ۱۳ قرار داد مرزی که بین ایران و همسایگان خود منعقد شده ایجاد شده‌اند.

وزیر نیرو ادامه داد: امروز سه سد و سه ایستگاه پمپاژ با ۲۲ کیلومتر کانال و ۲۲ کیلومتر خط لوله با اعتبار سرمایه‌گذاری تاکنون ۳,۶۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

وی درباره اراضی کشاورزی تحت پوشش این طرح نیز افزود: این طرح‌ها در حال حاضر ۱۵ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی را در این منطقه پوشش می‌دهند که در آینده و اتمام کامل پروژه‌ها این اراضی به ۴۶ هزار هکتار خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا