سود هرسهم «غدیس» به ۲۴۱ریال رسید

شرکت پاکدیس در صورت های مالی ۱۲ماهه خود از رشد ۵۴درصدی سود هر سهم سال مالی منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷ خبر داد و سود هرسهم را ۲۴۱ریال اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا،  شرکت پاکدیس در اطلاعات و صورت های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷، سود هرسهم را ۲۴۱ریال اعلام کرد.

این شرکت سود عملیاتی را با افزایش ۳۵درصدی نسبت به سال گذشته ۲۵۸میلیارد ریال و سود خالص را با رشد ۵۳درصدی مبلغ ۶۷میلیارد ریال اعلام کرده است. همچنین سود انباشته پایان دوره را با افزایش ۵۱درصدی مبلغ ۶۵میلیارد ریال منتشر کرد.

غدیس در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد که شرکت پاکدیس براساس برنامه میان مدت ششم که برای سال۱۳۹۸لغایت ۱۴۰۰تدوین شده و در هیأت مدیره به تصویب رسیده و به طور متوسط سالانه حدود ۲۰درصد نسبت به نرخ های سال پایه رشد در تولید و فروش پیش بینی کرده و جهت رسیدن به اهداف مورد نظر در حوزه های مختلف تولید و فروش استراتژی ها و برنامه های عملیاتی لازم را تهیه و براساس زمانبندی در نظر گرفته شده اجرا خواهد کرد که استراتژی ها و برنامه ها شامل ایجاد تنوع محصولات با نوآوری، افزایش سهم بازار در نوشیدنی گازدار، مکانیزه کردن خطوط بسته بندی خصوصاً قسمت انتهایی و مشارکت در توزیع با سایر شرکت ها است. همچنین این شرکت قصد دارد واحد تحقیقات و بازاریابی خود را تقویت کند.

در برآوردی که شرکت از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه برای دوره ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ داشته است اعلام کرد که با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور که ناشی از اعمال تحریمهای ظالمانه دشمنان حادث شده پیش بینی روند تغییرات نرخ را با مشکل روبرو ساخته است پیش بینی می شود که نرخ فروش محصولات حداقل ۲۰ الی ۳۰درصد رشد داشته باشد و شرکت همانند سال ۱۳۹۷ با رصد به موقع بازار نسبت به بروز رسانی نرخهای فروش خود اقدام خواهد کرد.

از سوی دیگر این شرکت پیش بینی کرده که نرخ مواد اولیه حداقل ۲۰ الی ۳۰درصد رشد داشته باشد .

غدیس” در برآوردی که از تغییرات عوامل بهای تمام شده داشته اعلام کرده است که عوامل موثر در بهای تمام شده محصولات تولیدی شرکت مواد اولیه و هزینه نیروی انسانی و سربار می باشد که در رابطه با موضوع مواد اولیه نزدیک به ۸۰درصد سهم بهای تمام شده را شامل می شود در بخش قبلی اشاره شد و پیش بینی می شود حداقل ۲۰ الی ۳۰درصد افزایش نرخ داشته باشد.

این شرکت در تشریح برنامه های شرکت جهت تکمیل طرح های توسعه ای اعلام کرد که با توجه به برنامه میان مدت مصوب شرکت عمده طرح های سرمایه گذاری شرکت در زمینه تجهیز خطوط بسته بندی قسمت انتهایی که با اجرای این طرح علاوه بر صرفه جویی در هزینه نیروی انسانی موجب افزایش کیفیت بسته بندی نهایی محصولات خصوصا” پالت بندی و استرچ خواهد بود.

علاوه بر این تبدیل انبارهای مخازن به سردخانه در دستور کار است که با اجرای این طرح امکان انبارش بیش از هفت هزار تن محصول کنسانتره انواع محصولات کشاورزی بدون محدودیت زمانی و با حفظ کیفیت محصول میسر خواهد شد و علاوه بر آن در هزینه نیروی انسانی – بسته بندی و جابه جایی محصول نیز صرفه جویی لازم بعمل خواهد آمد.

یکی دیگر از طرح های توسعه ای شرکت ایجاد ساختمان انبار محصول است که با توجه به لزوم ایجاد فضای مناسب بجهت انبارش محصولات تولیدی شرکت در سال ۱۳۹۸طی طرح در دست اجرا اقدام به ساخت سوله انبار به مساحت تقریبی بیش از ده هزار متر مربع خواهد شد. همچنین مزرعه سبز در فضای زمینهای داخلی شرکت ایجادشود که با توجه به وجود حدود ۸ هکتار زمین خالی در محوطه داخلی شرکت جهت بهره برداری از این فضا و ایجاد فضای سبز مناسب مقرر شده این طرح در سه فاز بعنوان مزرعه سبز به اجرا در آید که فاز اول آن حدود ۳ هکتار در حال حاضر آماده سازی به مزرعه گردو تبدیل شده است و در خصوص فازهای دوم و سوم نیز تا پایان سالجاری اقدام لازم بعمل خواهد آمد.

غدیس” در نظر دارد مرمت و بهسازی آسفالت این قسمت طبق برنامه ریزی بعمل آمده مقرر شد این قسمت از محوطه شرکت به متراژ تقریبی ده هزار متر مربع مرمت و بهسازی شود.

خروج از نسخه موبایل