بورسبورس انرژی

عرضه ۲ میلیون بشکه نفت خام سنگین

 

مدیرعامل بورس انرژی ایران از عرضه دو میلیون بشکه نفت خام سنگین شرکت ملی نفت ایران در این بورس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سید علی حسینی در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه دومین عرضه نفت خام سنگین شرکت ملی نفت ایران امروز بعد از ظهر انجام می شود، افزود: حداقل خرید در عرضه مزبور ۳۵ هزار بشکه نفت است.

وی اظهارداشت: در عرضه مدنظر تسویه حساب ها به صورت ریالی و ارزی بوده و برای حضور در رقابت باید شش درصد ارزش سفارش به عنوان پیش پرداخت ارائه شود.

مدیرعامل بورس انرژی ایران با تاکید بر اینکه شرکت ملی نفت شرکت های معتبری را که وارد میدان شوند از ارائه پیش پرداخت معاف می کند، ادامه داد: تسویه از طریق شرکت سپرده گذارای و شرکت ملی نفت ایران صورت می گیرد.

وی حمل دریایی و زمینی را از شرایط عرضه مورد نظر عنوان کرد و گفت: شرایط فروش نفت خام در حال حاضر قدری مشکل است اما با توجه به تجربه قبلی نفت خام سنگین برای خریداران در بورس انرژی جذابیت بیشتری دارد و انتظار می رود امروز بعد از ظهر این عرضه همراه با موفقیت باشد.

حسینی افزود: طبق قانون بودجه ۹۸ شرکت ملی نفت ایران مکلف به عرضه منظم دو میلیون بشکه نفت خام سبک، دو میلیون بشکه نفت خام سنگین و دو میلیون بشکه میعانات گازی به صورت ماهانه است که تا پایان سال این روند ادامه خواهد داشت.

وی مهمترین حمایت سازمان بورس انرژی از خریداران را تسهیل و تنظیم عرضه ها ذکر کرد و اظهارداشت: شرایط عرضه نفت در کشور مشکل است.

مدیرعامل بورس انرژی ایران به رادیو اقتصاد یادآور شد: عرضه از طریق بورس روش جدیدی است بنابراین مسئولان باید از ساز و کار مربوطه حمایت کنند تا مشتریان بیشتری جذب بازار شوند.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می گیرد و علاقمندان می توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا