صورت‌های مالی ۱۲ ماهه «کبافق» منتشر شد

 

شرکت معادن بافق صورت‌های مالی ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ را منتشر کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا، شرکت معادن بافق در اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ سود هر سهم را ۳۷۸ ریال اعلام کرد که نسبت به سال مالی ۱۳۹۶ با افت ۸۷ درصدی مواجه شده است.

این شرکت سود عملیاتی را ۷۵ میلیارد ریال، سود خالص را ۷۶ میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را یک هزار و ۸۳ میلیارد ریال اعلام کرده است که نسبت به سال مالی گذشته به ترتیب با افت ۸۷، ۸۷ و ۲ درصد مواجه شده است.

فروش «کبافق» در سال مالی مورد گزارش به دو هزار و ۲۳۲ تن انواع کنسانتره و شمش به ارزش ۱۶۲ میلیارد و ۸۵۶ میلیون ریال رسیده است که سود ناخالص فروش آن به ۱۳۳ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال بالغ شده است. این شرکت فروش در سال مالی ۱۳۹۸ را در حدود ۱۶ هزار و ۳۰۰ تن انواع کنسانتره و شمش برآورد کرده است.

این شرکت در تشریح اهداف و برنامه‌های راهبردی آتی اعلام کرد که در برنامه‌های خود قرار است از ظرفیت‌های تولید داخل جهت ارتقای محصولات تولیدی به محصولات دارای ارزش افزوده بیشتر استفاده کند.

«کبافق» در برآوردی که از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه داشته اعلام کرده که باتوجه به صادراتی بودن محصولات نرخ فروش تابع پارامترهای نرخ ارز و نرخ بازارجهانی فلزات خواهد بود. همچنین باتوجه به عمده مواد اولیه از محل استخراج معادن تحت بهره برداری شرکت انجام می پذیرد برآورد افزایش نرخ ۳۰درصدی نسبت به سال قبل محتمل خواهد بود.

از سوی دیگر با توجه به عوامل تاثیرگذار بر بهای تمام شده می‌توان به افزایش ۳۰درصدی نرخ تولید محصولات اشاره کرد.

خروج از نسخه موبایل