سود بالای «فروس» برای سهامداران

براساس فعالیت یکساله اعلام شد:

 

شرکت «فروسیلیس ایران» در صورت‌های مالی ۱۲ ماهه خود سود هر سهم را ۶۱۱ ریال اعلام کرد که در مقایسه با سال مالی گذشته رشد ۴۵۵ درصدی را تجربه کرده است.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا، شرکت فروسیلیس ایران در صورت‌های مالی ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷، با سرمایه ۸۷۴ میلیارد و ۴۹۱ میلیون ریالی سود هر سهم را ۶۱۱ ریال اعلام کرده که در مقایسه با سود ۱۱۰ ریالی سال مالی ۱۳۹۶ با رشد ۴۵۵ درصدی همراه شده است.

این شرکت سود عملیاتی خود را در مدت مورد گزارش با افزایش ۲۸۴ درصدی به مبلغ ۷۰۴ میلیارد ریال، سود خالص را با افزایش ۴۵۵ درصدی به مبلغ ۵۳۴ میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره با افزایش ۳۷۵ درصدی به مبلغ ۵۹۰ میلیارد ریال رساند.

«فروس» در این مدت فروش خود را به ۳۲ هزار و ۲۷۸ تن انواع محصولات به ارزش یک هزار و ۸۰۳ میلیارد و ۹۴۳ میلیون ریال رسانده است که سود ناخالص را ۷۵۹ میلیارد و ۹ میلیون ریال اعلام کرده است.

این شرکت در تشریح اهداف و برنامه‌های راهبردی خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد که قرار است سوددهی خود را مستمر نگاه دارد و توانمندی شرکت را توسعه و ارتقا دهد؛ همچنین بهره وری را افزایش داده و بازار داخلی و خارجی محصولات توسعه دهد؛ در این راستا نیز سیستم‌ها و فناوری شرکت را توسعه دهد.

«فروس» در نظر دارد بهروری و راندمان تولید با استانداردسازی را افزایش دهد و مصرف مواد و دسترسی به شارژ ممکن مدیریت بهینه منابع مالی را بهینه‌سازی کند. این شرکت قصد دارد سیستم های مالی و گزارشگری را ارتقا داده و سیستم‌های نرم افزاری خصوصا نرم افزار های مرتبط با کوره و غیره را با تامین منابع مالی بهینه و پرداخت سود سهام در موعد مقرر بروز رسانی کند تا وضعیت اموال و دارایی‌های ثابت شرکت و منابع سرمایه‌ای توسعه یابد.

این شرکت در برآوردی که از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه داشته اعلام کرده است که نرخ فروش محصولات در ۶ ماه اول سال ۱۳۹۸ حدودا ۳۵درصد افزایش خواهد داشت و در شش ماهه دوم سال حدودا ۴۵ درصد افزایش پیش بینی کرده است. علاوه بر این در حال حاضر برخی از اقلام تا ۱۰۰ درصد افزایش داشته و برخی تا ۴۰ درصد، اما پیش‌بینی می‌شود به طور میانگین اقلام مورد نیاز در شش ماه اول سال حدوده تا ۶۰ درصد افزایش یابد.

«فروس» در نظر دارد دو واحد آپارتمان خود را که در بلوار اسفندیار واقع و حدود ۶۱۸ متر مربع دارای کاربری اداری است در سال ۱۳۹۸ به فروش برساند؛ همچنین حدود یک هزا رو ۵۰۶ قلم از اقلام راکد که مورد کارشناسی، کارشناسان واقع شده را در سال ۱۳۹۸نیز به فروش برساند.

خروج از نسخه موبایل